|
کدخبر: 193414

خبر مهم درباره شارژ کارت سوخت این خودروها

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کاهش مدت زمان شارژ کارت سوخت خودروهای سنگین از یک ماه به دو هفته و همچنین پرداخت فوری کرایه حمل کالاهای اساسی خبر داد.

اقتصاد خبر مهم درباره شارژ کارت سوخت این خودروها

غلامحسین دغاغله درباره آخرین وضعیت حمل کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر تعداد کامیون‌هایی که به بنادر کشور اعزام می‌شوند، به دو برابر افزایش یافته و از روزی ۴ هزار دستگاه کامیون هم عبور کرده است.

وی افزود: ۴ هزار و ۲۵۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون در روز در بنادر کشور نسبت به حمل کالاهای اساسی اقدام می‌کنند که میانگین حمل این کالاها به روزانه ۹۲ تا ۹۳ هزار تن انواع کالای اساسی در روز افزایش یافته و در برخی روزها بیش از ۱۰۰ هزار تُن کالای اساسی از بنادر خارج می‌شود.

پرداخت کرایه حمل کالاهای اساسی، «فوری» شد

دغاغله درباره پرداخت کرایه به موقع رانندگان کامیون‌های حامل کالاهای اساسی گفت: در این کارگروه سازمان راهداری بر موضوع پرداخت به موقع کرایه حمل به کامیون‌ها تأکید کرد که صاحبان کالا به محض اینکه محموله در مقصد «اعلام رسید» و تحویل شود، کرایه هم همان زمان به راننده پرداخت شود که این موضوع نیز مورد موافقت قرار گرفت و اجرایی شد.

وی تأکید کرد: ایده آل ما راه اندازی سامانه پرداخت کرایه حمل به صورت سیستمی به راننده است که این سامانه را باید شرکت بازرگانی دولتی، شرکت خدمات حمایتی و شرکت پشتیبانی امور دام به صورت مشترک راه اندازی کنند ولی این سامانه راه اندازی نشده اما قول تسریع در ایجاد این سامانه را به راهداری داده اند. این مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: در سال‌های قبل تغییر شیفت تا ۲۴ ساعت طول می‌کشید که امسال به ۱۰ ساعت کاهش یافت.

۳۵ کامیون حامل کالای اساسی، لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند

وی درباره توزیع لاستیک دولتی گفت: در بازه زمانی ۲۰ تیر ماه تا پایان مرداد ماه به رانندگانی که ۵ سرویس کالای اساسی یا ۴ هزار کیلومتر حمل کنند، یک جفت لاستیک با ارز دولتی تخصیص می‌دهیم تاکنون ۳۵ حواله (۷۰ حلقه) با شرایط فوق بین رانندگان توزیع شده است. البته در سامانه کالا، ۱۵ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) باقی مانده است.

دغاغله در خصوص روغن با قیمت دولتی نیز گفت: ما روغن موتور نیز به صورت مستقیم و از درب کارخانه با همکاری دو شرکت تولیدی که در بندر امام خمینی (ره) دفتر نمایندگی ایجاد کرده اند، به رانندگان کامیون‌های حامل کالاهای اساسی تحویل می‌دهیم با توجه به اینکه شرایط عرضه آزاد روغن موتور در بازار مناسب نیست، این اقدام راهداری هم با استقبال رانندگان مواجه شد؛ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ روغن موتور در پایانه کامیون‌های بندر امام (ره) به نرخ عمده فروشی کارخانه توزیع می‌شود. رانندگان هم مطمئن هستند که روغن تقلبی خریداری نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار لیتر روغن از ابتدای شروع طرح تشویقی عرضه روغن موتور در بندر امام (ره) بین رانندگان توزیع شده است.

میانگین روزانه خروج کالا از بنادر

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: میانگین ورود کامیون‌های حامل کالای اساسی به بنادر کشور از ابتدای مرداد ماه به روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه در ۸ بندر کشور و در بندر امام خمینی (ره) تا ۲۵۰۰ دستگاه رسیده است؛ میانگین کالاهای حمل شده نیز به روزانه ۹۲ هزار تن در روز رسیده است؛ بنابراین بخش عمده‌ای از کالاهای قابل حمل را تا پایان مرداد ماه حمل خواهیم کرد.

وی درباره نحوه شارژ کارت سوخت خودروهای سنگین نیز گفت: سامانه جامع پیمایش را با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی راه اندازی کرده ایم و مدت زمان واریز سوخت را از یک ماه به ۱۵ روز کاهش داده ایم که این مسأله برای همه کامیون‌ها اتفاق افتاده و به حاملان کالاهای اساسی اختصاص ندارد؛ تا یکی دو ماه قبل، عملکرد هر کامیون را به حساب کارت سوخت خودروی سنگین واریز می‌کردیم؛ ایده آل ما این است که به ازای هر بارنامه، میزان سوختی که تعلق می‌گیرد، به حساب کارت سوخت ناوگان واریز شود؛ به زودی نیز زمان شارژ کارت سوخت‌ها را از ۱۵ روز به یک هفته کاهش خواهیم داد؛ این اتفاق به افزایش رضایت مندی رانندگان منجر شده و مشکل کمبود سوخت ناوگان را هم مرتفع کرده است.

منبع: مهر

ارسال نظر