|
کدخبر: 189710

اینفوگرافی/ بورس امروز در یک نگاه

در معاملات روز یکشنبه رشد قیمت نمادهای بزرگ موجب رشد شاخص‌ها شد.

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۷۸۶ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۸۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۱۶۹ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار و ۸۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۶۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد قرار گرفت.

اینفوگرافی

توازن در بورس

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۲۳۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۶۹ نماد بورسی و ۶۵ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۳۴ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۶۲ نماد بورسی و ۷۲ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های پیش‌ران بازار

در معاملات اولین روز هفته نمادهای «میدکو»، «فارس» و «پارس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. وغدیر، اخابر، وپارس، نوری و شاراک دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «شتران»، «وسرضوی» و «وتجارت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و فملی و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، گدنا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه ۴ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۸ درصد افت کرد و در رقم ۶۲۱ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۰ درصد افزایش یافت و ۵۲۹ میلیارد تومان شد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها