|
کدخبر: 174939

جزییات جدید از عرضه شهروند در بورس

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه اصلاح اساسنامه شرکت شهروند جهت حضور در بورس موافقت کردند.

بورس جزییات جدید از عرضه شهروند در بورس

در جریان دویست و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه یک فوریتی بررسی اساسنامه شرکت شهروند برای حضور در بورس در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت در همین راستا سید محمود میرلوحی درباره این لایحه گفت: در برنامه سوم پیشنهاد شد که بخشی از شرکت‌های شهرداری وارد بورس شوند و بعد از تصویب آقای حناچی برای ورود دو شرکت شهروند و برج میلاد لایحه‌ای را به شورا ارسال کردند. اگر تأخیر ایجاد شود باعث می شود در این دوره نتوانیم مراحلی که لازم است را طی کنیم.

وی افزود: هر شرکتی که بخواهد وارد بورس شود باید اساسنامه‌ای را تصویب کند و همه شرکت‌های حاضر در بورس این کار را انجام داده‌اند. لذا درخواست می کنم دوستان فوریت آن را تایید کنند و کمیسیون نظر خود را بدهند و شهروند هرچه سریعتر وارد بورس شود.

نهایتا پیشنهاد تغییر دستور اساسنامه شهروند برای ارائه در بورس با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران درباره این لایه گفت: این مصوبه شورای شهر است که شهروند و همشهری وارد بورس شوند و آن سازوکار را دنبال کنند. اولین شرط برای ورود به بورس این است که شرکت سهامی عام باشد و نه خاص. شفاف کردن حساب ها، املاک و اموال نیز در حال انجام است.

نهایتا با موافقت اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه اصلاح اساسنامه شرکت شهروند جهت حضور در بورس با موافقت اعضای شورای شهر تصویب شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها