|
کدخبر: 169654

پرداخت کرایه تاکسی با اتریوم!

بیش از ۱۰۰۰۰ تاکسی در انگلیس با همکاری دو پلتفرم راهکارهای پرداخت، قادر به دریافت ارزهای دیجیتال خواهند بود. این روش پرداخت با بلاک چین اتریوم آغاز می‌شود و سپس به دیگر بلاک چین‌های قرارداد هوشمند گسترش خواهد یافت.

اقتصاد پرداخت کرایه تاکسی با اتریوم!

شرکت پرداخت موبایلی اچ‌آی‌پی‌اس (HIPS) و پرداخت تاکسی پیمنت هاوس (The Payment House) در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کردند که شراکتی را برای فراهم کردن امکان پذیرش ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین اتریوم برای تاکسی‌های انگلیس و کشورهای حوزه اسکاندیناوی آغاز کرده‌اند.

ایجاد چنین پلتفرمی به این معناست که ۱۰۰۰۰ تاکسی در انگلستان و ۲۰۰۰۰ تاکسی در حوزه اسکاندیناوی (دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ) می‌توانند پس از راه‌اندازی مرحله بتای این درگاه پرداخت در ماه نوامبر سال جاری میلادی از آن استفاده کنند؛ این یعنی حدود ۳۰۰۰۰ تاکسی در اروپا از خدمات این چنینی بهره‌مند خواهند شد.

براساس این اطلاعیه، این پلتفرم در ابتدا توکن اچ‌آی‌پی‌اس مرچنت (MTO) را که یک توکن ERC-۲۰ بر بستر اتریوم است و استیبل کوین USDC را می‌پذیرد و سپس به دیگر ارزهای دیجیتال گسترش می‌یابد.

جان کاوبرینگ (John Cavebring)، مدیرعامل شرکت اچ‌آی‌پی‌اس، گفت:

 ما معتقدیم که قابلیت‌های مشتری‌مدار توکن MTO حلقه گمشده پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال برای دستیابی به نفوذ بازار و پذیرش انبوه در میان مصرف‌کنندگان جریان اصلی است.

این سیستم که از پروتکل اچ‌آی‌پی‌اس مرچنت، پلتفرم اچ‌ام‌پی گیتوی (HMP-gateway) و توکن آن تشکیل شده است، در اطلاعیه به‌عنوان «راهکاری برای انتقال مفاهیم حمایت از مصرف‌کنندگان از صنعت پرداخت کارتی سنتی به بلاک چین اتریوم» توصیف شده است.

سیستم اچ‌آی‌پی‌اس به شمار زیادی از راهکارهای پرداخت ملحق می‌شود تا امکان استفاده از ارزهای دیجیتال را برای همه نوع پرداخت، از اشتراک مجله تایم گرفته تا خرید سبزیجات ارگانیک، فراهم کند.

در نوامبر سال ۲۰۲۰، شرکت پی‌پل (PayPal) با راه‌اندازی امکان پرداخت با بیت کوین (BTC) و دیگر ارزهای دیجیتال، در این حوزه پیشگام شد.

سیستم اچ‌آی‌پی‌اس که در ماه آوریل راه‌اندازی شده، برای بلاک چین‌هایی که از قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌کنند طراحی شده است؛ یعنی در آینده می‌تواند علاوه بر اتریوم، از کاردانو (Cardano) و سولانا (Solana) و غیره استفاده کند.

درواقع، این پروتکل که سرعت تراکنش آن «تقریباً زمان واقعی» است، علاوه بر اتریوم روی سولانا نیز ساخته شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سولانا «یک بلاک چین عمومی بسیار سریع است که می‌تواند بیش از ۵۰۰۰۰ تراکنش را در ثانیه پشتیبانی کند. زمان بلاک‌های آن ۴۰۰ میلی‌ثانیه و کارمزد تراکنش آن تقریباً صد دلار است.»

چنین سرعتی برای کوتاه‌ترین مسیر تاکسی نیز کافی است.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر