|
کدخبر: 161432

سود ۱۵۰ درصدی این بازار در سال ۹۹

در سال ۹۹ بازارهای مالی دلار، سکه، ارز و طلا رکوردهای بالایی ثبت کردند، بورس فراتر از تصور رشد کرد اما با همان سرعت نیز روند نزولی را در پیش گرفت. در سال ۹۹ باید به کدام بازار می‌رفتیم؟

اقتصاد سود ۱۵۰ درصدی این بازار در سال ۹۹

بازارها امسال فراتر از تصور ظاهر شدند و رکوردهای قیمتی بالایی ثبت کردند، نوسانات بسیاری داشتند این نوسانات هم نزولی بود و هم صعودی اما در مجموع هر چهار بازار طلا، دلار، سکه و ارز بازدهی مثبتی را به ثبت رساند به نحوی که کمترین بازدهی ۶۰ درصد بود.

بورس

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بازار سرمایه در روز اول کاری بعد از عید سال ۹۹ حدود چهار هزار واحد کاهش یافت اما این کاهش ماندگار نبود و روزهای بعد را با سرعت بالا رشد کرد.

رشد شاخص در چند ماه اول سال گذشته به نحوی بود که پای بسیاری از مردم را به این بازار باز کرد. رشد روزانه چندین هزار واحدی شاخص چراغ سبز سرمایه‌گذاری را به مردم نشان می‌داد به نحوی که تا روز ۲۰ مرداد ماه بورس ۳۰۳ درصد رشد کرد.

اما خط صعودی بورس با رسیدن به قله دو میلیون و ۶۵ هزار واحدی، از روز ۲۱ مرداد شکسته شد و با شیب تندی سقوط کرد به نحوی که در آخر اسفند با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در سال ۹۹ بورس با رشد ۷۹۵ هزار واحدی شاخص کل، بازدهی ۱۵۵ درصدی را به ثبت رساند.

طلا

پس از بورس بیشترین سوددهی در بازار فلزات گرانبها رخ داد. معامله‌گران طلای ۱۸ عیار در ابتدای سال ۹۹ هر گرم آن را به نرخ ۶۰۲ هزار تومان خریدوفروش می‌کردند.

طلا نیز همانند بورس روی ریل صعودی قرار داشت و نرخ آن در روز ۲۴ مهر تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسید و این بیشترین نرخی است که برای طلا در سال ۹۹ ثبت شده است.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، آخرین نرخ ثبت شده طلا در اسفند سال ۹۹ رقم یک میلیون و ۸۵ هزار تومان است.

سکه

سکه امامی تقریبا همراه با طلا رشد کرده است. در سالی که گذشت این فلز گرانبها چهار میلیون و ۷۰۶ هزار تومان گران شد و بازدهی ۷۷٫۷ درصدی را در جدول بازدهی بازارها به ثبت رساند.

سکه در پایان اسفند سال ۹۸ معادل شش میلیون و ۵۴ هزار تومان نرخ داشت اما در پایان اسفند ۹۹ نرخ ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان را ثبت کرد.

سکه امامی در روز ۲۴ مهر گذشته تا نرخ ۱۶ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان بالا رفت که این رقم بالاترین نرخ ثبت شده سکه بود.

دلار

شاخص بازار ارز در سال ۹۹ حدود ۶۱ درصد رشد کرد.

آخرین نرخ دلاری که در سال ۹۸ صرافی ملی اعلام کرد ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان بود اما در طول سال ۹۹ با رشد نرخ ۹ هزار تومانی به نرخ ۲۳ هزار و ۹۶۳ تومان رسید. دلار در مهر ماه تا نرخ ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان نیز پیش رفت.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    خعخعخعخعخ،سود ؟دزدی دولت وحقوقی وکارگزار ی،سبدگردان با رانت دولتی وسازمان قمارخان ه درحد بیش از ۵۰۰۰ درصد،طبقه صعیف که ۱۰۰ درصد پولشون رفته،عجب !بگیم دروغ نگید که محاله چون اساس شخصیت وذات سازمان بورس و حرامخواران آن دروغ وحرامه ولی قطعا خداون د ریشه این فساد را با نابودی نمایندگان م ضحک،وزیران کثیف وسازمان قمار وخانواده شا ن خواه خشکاند،انشا الله

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها