|
کدخبر: 161431

یک پیش بینی هیجان انگیز از وضعیت بورس در سال ۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه گفت: طبق تجربه هرساله معمولا به دلیل هیجان فروش در پایان سال شاخص بورس رشد می‌کند.

بورس یک پیش بینی هیجان انگیز از وضعیت بورس در سال ۱۴۰۰

علی عباسی درباره روند شاخص بازار سرمایه در آخرین هفته اسفند ۹۹ گفت: روند نرخ ارز در بازار به رویدادهای سیاسی بسیار وابسته است و از طرف دیگر شوع ویروس کرونا در دنیا تاثیر به سزایی در بازار جهانی گذاشت.از طرف دیگر شاهد افزایش نرخ نفت در بازار جهانی بوده‌ایم که البته نباید این نکته را فراموش کرد که نرخ سهان هایی که به نرخ نفت وابسته است بر اساس نرخ دلار ۷ هزار تومانی محاسبه می‌شود و پیش‌بینی می‌شود نرخ نفت در بازار جهانی بعد از دولت دوازدهم به ۱۶۰ دلار نیز برسد.

او بیان کرد: بازار سرمایه در روهای پایانی سال روند عادی خود را طی کرد و طبق تجربه هرساله معمولا به دلیل هیجان فروش در پایان سال شاخص بورس رشد می‌کند که البته در روهای اخیر معاملات شاهد جنین روندی در بازار سرمایه بوده‌ایم.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: معتقدم سال ۱۴۰۰ برای بورس سال رشد مثبت شاخص خواهد بود و به بیان دیگر سال جدید سال مهمی برای بورس خواهد بود اما برای افراد کم تجربه‌ای که سال ۹۹ وارد این بازار شده‌اند شاید مورد اقبال نباشد و برای افراد باتجربه می‌تواند سودآور باشد چراکه افراد کم تجربه در بازار به صورت هیجانی تصمیم گیری می‌کنند و یکی از دلایل ریزش شاخص بورس تصمیمات غلط افراد مبتدی بود که در زمان نامناسب شروع به فروختن سهام‌های خود کردنند. به نظر می‌رسد سال آینده سال خوبی برای حرفه ای‌های بازار سرمایه باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر