|
کدخبر: 158670

شرایط در بازار سکه حساس شد

اگر امروز اونس طلا راه افزایش در کانال هزار و ۷۰۰ دلاری را در پیش بگیرد،‌ سکه بازان با قدرت در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت.

اقتصاد شرایط در بازار سکه حساس شد

در بازار سکه ایران معامله گران تصور می کنند امروز در بازار جهانی قرار است حادثه ای رخ دهد؛ صعود قیمت طلا سکه بازان در انتظار حادثه صعود اونس طلا و حرکت فلز زرد از کف قیمتی هستند. آن ها روز یکشنبه نیز به همین امید خریدهای خود را بالا بردند. در چنین شرایطی، اگر امروز اونس طلا راه افزایش در کانال هزار و ۷۰۰ دلاری را در پیش بگیرد،‌ سکه بازان با قدرت در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت. با این حال،‌ رفتن طلای جهانی به کانال هزار و ۶۰۰دلاری می تواند بازیگران بازار سکه را بسیار محتاط کند.

بخشی از این احتیاط ناشی از افزایش حبابی است که در روز یک شنبه برای سکه اتفاق افتاد. در دومین روز هفته،‌ حباب فلز گران بهای داخلی به محدوده ۶ درصدی رسید و فاصله قیمت بازاری و ذاتی سکه در محدوده ۶۰۰ هزار تومانی قرار گرفت. دلیل این افزایش حباب آن بود که در روز تعطیلی بازارهای جهانی،‌ فلز گران بهای داخلی به افزایش ۴ صدم درصدی دلار،‌افزایش بیش از یک درصدی نشان داد.

اعداد حساس در بازار سکه

سکه بازان در شرایط کنونی باور دارند که برای ادامه نزول قیمت،‌ فلز گران بهای داخلی باید از سد ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی پایین تر برود. این سطح از آن جهت اهمیت پیدا می کند که روز یک شنبه،‌ سکه در آن مورد حمایت واقع شد. در صورتی که محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی در روز جاری تثبیت شود،‌ خریداران با احتیاط وارد بازار خواهند شد و شکست محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی،‌ تقاضای جدید و بیشتری را وارد بازار خواهد کرد.

روز یک شنبه در معاملات پشت خطی،‌ سکه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رشد کرد و از این طریق سیگنال افزایشی به بازار روز جاری داد. با این حال،‌ دور از انتظار است که بدون صعود طلا،‌ سکه بازان با قدرت در موقعیت خرید قرار بگیرند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها