|
کدخبر: 154954

آخرین قیمت طلا، سکه و دلار در بازار (۹۹/۱۲/۰۱)

در آخرین هفته بهمن ۹۹ بازار ارز وسکه از نوسان اندکی برخوردار بودند.

آخرین هفته بهمن ۹۹ نرخ ارز با شیب ملایمی افزایش یافت که البته نرخ طلا و سکه به میزان اندکی کاهش یافت.

دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی رسید

در چهارمین هفته بهمن ۹۹ نرخ ارز روند صعودی داشت، اما افزایش نرخ آن از نوسان شدیدی برخودار نبود به طوری که نرخ دلار از نرخ ۲۴ هزار و۹۸۰ تومان به مبلغ ۲۴ هزار و ۱۷۰ تومان رسید و یورو نیز در نخستین روز هفته با نرخ ۳۰ هزار و ۲۷۰ تومان معامله شد که در آخر هفته با نرخ ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شد.

 

شنبه 

11/25

یکشنبه 

11/26

دوشنبه

11/27 

سه شنبه 

11/28

چهار شنبه 

11/29

پنجشنبه

11/30 

دلار  ۲۴.۹۸۰ ۲۴.۹۸۰ ۲۴.۹۸۰ ۲۴.۹۸۰ ۲۵.۱۷۰ ۲۵.۱۷۰
یورو  ۳۰.۲۷۰ ۳۰.۲۷۰ ۳۰.۳۰۰ ۳۰.۳۵۰ ۳۰.۴۳۰ ۳۰.۳۰۰

سکه به پله ۱۲ میلیون تومانی نزدیک شد

بازار طلا و سکه در آخرین هفته بهمن ۹۹ با کاهش اندکی در نرخ همراه بود به طوری که سکه از نرخ ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان به نرخ ۱۱ میلیون و ۸۷۰ تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از نرخ یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به نرخ یک میلیون و ۱۴۱ کاهش یافت.

روند صعودی تقاضا در بازار طلا و سکه به افزایش حباب سکه دامن می‌زند

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره تغییرات نرخ سکه و طلا در چهارمین هفته بهمن ۹۹ گفت: در این هفته نرخ اونس جهانی روند نزولی داشته است و به طور متوسط حدود ۳۷ دلار کاهش یافته است.

او افزود: قیمت ارز در این هفته افزایش داشته است و از طرف دیگر شاهد افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه بوده‌ایم، البته با توجه به اینکه کاهش نرخ اونس جهانی در این هفته مشهود بود نرخ سکه به این میزان کاهش نیافته است و به بیان دیگر به میزانی که تقاضا برای خرید سکه در بازار افزایش یافته است سبب ایجاد حباب سکه شده است.

کشتی آرای بیان کرد: حباب سکه در آخرین روز هفته به مبلغ ۷۵۰ هزار تومان رسید و نرخ سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به نرخ ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد همچنین سکه طرح جدید به نرخ ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید.

او تصریح کرد: نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه به مبلغ ۴ میلیون و ۳۰۰ تومان رسید که این رقم بیانگر کاهش ۲۰۰ هزار تومانی است.

گشتی آرای اظهار کرد: در این هفته نرخ سکه‌های یک گرمی بدون تغییر بود و به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و هر مثقال طلا با نرخ ۴ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان معامله شد که نسبت به نخستین روز هفته حدود ۱۰۴ هزار تومان در هر مثقال کاهش نرخ را تجربه کرده است همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۴ هزار تومانی به نرخ یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان رسید.

او گفت: با تغییر و نوسان اونس جهانی در چند روز اخیر نمی‌توان نرخ طلا و سکه را پیش‌بینی کرد و باید دید در هفته آینده وضعیت روند نرخ ارز چگونه خواهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها