|
کدخبر: 116442 سجاد صفری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

تفکیک وزارت صمت به صلاح نیست

نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت جدی هستند و رئیس‌جمهوری بایستی در اسرع وقت شخصی کار بلد و کارکشته را برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

اقتصاد تفکیک وزارت صمت به صلاح نیست

وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه‌های کلیدی است که سه ماه اخیر توسط سرپرست اداره می‌شد و مدرس خیابانی که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس بعنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه معرفی شده بود نتوانست رای اعتماد نمایندگان ملت را به‌دست بیاورد. شب گذشته (شنبه شب) توسط رییس جمهوری سرپرست جدید وزارت صمت توسط رییس جمهوری معرفی شد. با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم و صنایع و صنعت ما با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند در این خصوص با نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون صنایع به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش چرا مدرس خیابانی بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نتوانست که رای اعتماد نمایندگان مجلس را بگیرد؟ اظهارکرد: مدرس خیابانی بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس معرفی شده بود در جلسه علنی رای اعتماد نتوانست که به درستی از برنامه‌های خود دفاع کند و این موضوع باعث شد که نتواند نظر و رای اعتماد نمایندگان ملت را به‌دست بیاورد.

وی افزود: علاوه بر اینکه مدرس خیابانی نتواست به درستی از برنامه‌های خود دفاع کند بلکه عدم حضور رئیس‌جمهوری در مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی نیز مزید بر علت شد و این دو موضوع در کنار هم علت عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی دولت بود.

علی-جدی

رئیس‌جمهوری در اسرع وقت وزیر صمت را معرفی کند

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که بعد از ناکامی مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صمت اکنون در رسانه‌ها اسم افراد دیگری بعنوان گزینه پیشنهادی دولت بعنوان وزیر صمت مطرح است و شما در این خصوص چه دیدگاهی دارید، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه‌های کلیدی است و این وزارتخانه مدتی توسط مدرس خیابانی بعنوان سرپرست اداره می‌شد و حالا که وی بعنوان وزیر پیشنهادی نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را به‌دست بیاورد بنابراین رئیس‌جمهوری بایستی در کوتاهترین زمان ممکن شخص دیگری را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند.

جدی اظهارکرد: گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بایستی شخصی باشد که آشنایی کامل با این وزارتخانه داشته باشد و بهتر است شخصی بعنوان وزیر پیشنهادی معرفی شود که از بدنه وزارتخانه باشد و برنامه‌های مناسبی برای رفع مشکلات و موانعی که صنعت با آن روبه‌رو هستند را داشته باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس درخصوص رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جدی هستند و درخصوص جلسه علنی رای اعتماد به مدرس خیابانی نیز این موضوع را به اثبات رساندند بنابراین نیاز است که رئیس‌جمهوری در اسرع وقت گزینه پیشنهادی وزارت صمت که بایستی شخصی کار بلد و کارکشته باشد را به مجلس معرفی کند.

دید مسوولان به صنایع کوچک همانند بچه ناتنی است

نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که صنعت و صنایع کشور تا پایان امسال خواهند توانست به جهش تولید دست پیدا کنند به خبرنگار گسترش نیوز، گفت: متاسفانه در کشور دید مسوولان به سمت صنایع بزرگ است و اگر در صنایع بزرگ کشور مشکلی به‌وجود بیاید همه نسبت به آن حساس می‌شوند و برای رفع مشکل آن صنعت یا واحد تولیدی تلاش می‌کنند در صورتی که این صنایع کوچک و متوسط هستند که سهم ۹۲ درصدی از صنعت و ۶۰ درصدی از میزان اشتغالزایی را دارند.

جدی اظهارکرد: متاسفانه دید مسوولان به صنایع کوچک و متوسط دید خوبی نیست و همانند یک بچه ناتنی به آن نگاه می‌کنند و اگر دیدگاه مسوولان به سمت صنایع کوچک و متوسط تغییر کند و برای رفع مشکلات و موانع تولید این صنایع چاره اندیشی شود بدون شک شاهد احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور خواهیم بود که این موضوع هم به جهش تولید، اشتغالزایی و اقتصاد کمک خواهد کرد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت که معرفی خواهد شد بایستی نگاه ویژه‌ای به صنایع کوچک و متوسط داشته باشد و برای رفع مشکلات آنها تصمیمات مهم و سازنده‌ای اتخاذ کند.

جدی در پایان با اشاره به زمزمه‌های دولت مبنی بر تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی، اظهارکرد: دولت دوازدهم کمتر از یکسال از عمر آن باقی مانده است و در این شرایط بحث تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی جایز نیست و این مسائل توسط دولتمردان نباید مطرح شود و دولت بهتر است در مدت باقی مانده از فعالیتش به فکر رفع موانع موجود بر سر راه صنعت، تولید و صادرات باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها