|
کدخبر: 116168

روند توزیع و مصرف نهاده های دامی رصد می شوند

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از سامانه شناسه کالا به عنوان رکن اساسی رصد کالا در کشور یاد کرد و گفت: همه فعالان اقتصادی مکلف هستند از این سامانه برای ثبت کالا و تولیدات خود استفاده نمایند.

اقتصاد روند توزیع و مصرف نهاده های دامی رصد می شوند

عباس تابش در جلسه کارگروه تنظیم استان گیلان، اظهارکرد: با تعامل و همکاری وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان مرتبط، نحوه مصرف و توزیع نهاده‌های دامی بطور مستمر و با دقت رصد می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره با آمار ارائه شده تولید مرغ در گیلان، گفت: روزانه بیش از ۴۵۰ تن مرغ در گیلان تولید می‌شود که ۲۵۰ تن مورد مصرف استان است و مابقی در سایر استان‌ها توزیع می‌گردد.

تابش با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۸ هزارتن نهاده در گیلان بین زنجیره مرغداران توزیع شده است، افزود: اگر کمبود هست، مستندات با بررسی کارشناسی ارائه شود بازهم برای رفع نیاز استان این میزان را افزایش می‌دهیم.

وی درخصوص روند تامین شکر مورد نیاز استان گیلان، توضیح داد: از ۳۸۱ تن سهمیه تخصیصی شکر به گیلان، فقط ۴۰ درصد ان جذب شده است اگر استان‌های مبداء همکاری نمی‌کنند به ما اطلاع بدهید قطعا هماهنگی را انجام می‌دهیم و در صورت تخطی با متخلفین به شدت برخورد خواهیم کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تاکید کرد: بازار متاثر از نرخ فراوانی و علم تعادل هست لذا به شدت باید دنبال تامین و جذب سهمیه‌های تخصیصی باشید تا نرخ‌ها در استان متعادل شود.

به گفته تابش به طور کل روزانه در کشور ۱۱ میلیون ماسک‌های مختلف تولید می‌شود که ۶ میلیون آن صنعتی هست و واحدهایی که دارای پروانه هستند برای نیاز پارچه ماسک می‌توانند اقدام نمایند و به انها سهمیه تعلق می‌گیرد، لذا ظرفیت خالی کارخانجات ماسک گیلان برای تامین پارچه ماسک را به ما اعلام نمایید.

گفتنی است، در این جلسه کارگروه، موضوع تامین و توزیع کالاهای اساسی وضعیت تامین نهاده‌های دامی و مرغ استان و ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و بحث لاستیک و توزیع آرد و تامین شکر در دستور کار بود که مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها