|
کدخبر: 109317

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

در هفته‌های اخیر پیش‌بینی‌های بلند مدت زیادی برای نرخ طلا منتشر شد. الان با بالا تر رفتن نرخ طلا این پیش‌بینی‌ها در حال گرفتن یک رنگ بوی تازه به خود می‌باشند. در ادامه می‌خواهیم چهار مورد از آنها را بررسی کنیم.

اقتصاد پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

​قیمت طلا با افزایش حدودا ۸ دلاری به بالاترین میزان خود در مدت اخیر رسیده و باعث شده است تا پیش‌بینی‌های بلند مدت طلا واقعی تر شوند.

قیمت طلا افزایش خود را از چند ماه پیش و با شیوع بیماری کووید-۱۹ آغاز کرد و تبدیل به پناهگاه امن و بهشت سرمایه‌گذاران شد. اکنون نیز موج دوم شیوع ویروس کرونا، افزایش آمار مبتلایان به این بیماری و نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی، سیسات‌های پولی و بانکی و تورم قریب الوقوع باعث شد تا نرخ طلا سطوح جدیدی را فتح کرده و همچنان به رشد خود ادامه دهد.

حال وقت آن رسیده است که درباره پیش‌بینی‌های موجود حرف بزنیم. نخستین مورد از پیش‌بینی‌ها که می‌توان گفت معتبر‌ترین آنها نیز است پیش‌بینی مربوط به بانک ساکس می‌باشد. طبق پیش‌بینی این بانک طلا طی دوازده ماه آینده به نرخ ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید که یک رکورد بی‌سابقه نیز به حساب می‌آید.

پیش‌بینی دیگر ۳۰۰۰ دلاری شدن طلا در سال آینده را بررسی کرده بود و دلیل آن را ایجاد شدن تورم در اقتصاد‌های بزرگ مانند ایالات متحده امریکا می‌دانست.

پیش‌بینی سوم توسط یک کارشناس اقتصادی انجام شده بود که وی با بررسی شرایط اقتصادی و حجم ذخیره بانک مرکزی امریکا و مقایسه آن با بحران مالی سال ۲۰۰۸ یعنی بحران وال استریت نتیجه گرفته بود که نرخ طلا تا پایان سال آینده به ۴۰۰۰ دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی آخر نیز توسط عده‌ای دیگر از کارشناسان بازار طلا صورت گرفته است که معتقدند طلا درحال‌حاضر روندی صعودی خواهد داشت و تا میانه سال میلادی آینده تا ۱۹۵۰ دلار رشد خواهد کرد اما پس از آن شروع به کاهش کرده و ارزان خواهد شد.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر