|
کدخبر: 107535

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

طلا که هفته گذشته در مرز اوج چندین ساله خود قرار گرفته بود روز گذشته شرایط باثباتی را پشت سر گذاشت، این ثبات قیمتی در شرایطی رقم خورد که علیرغم افزایش موارد شیوع کرونا در برخی از مناطق ایالات متحده نشانه‌های بهبود اقتصادی مشاهده شده است.

اقتصاد پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

روز گذشته نرخ لحظه‌ای طلا با افزیش ۰.۱ درصدی به ۱۷۷۲.۵۳ دلار در هر اونس رسید، در شرایطی که همچنان بازار امید به دستیابی به سطح ۱۸۰۰ دلاری داشت که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ نرخ طلا به این سطح رسیده است. در معاملات روز گذشته نرخ آتی طلا تا حدود زیادی بدون تغییر باقی ماند و معاملات با نرخ ۱۷۸۱ دلار در هر اونس انجام گرفت.

باب هابکورن استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures در این رابطه در گفت‌وگویی با رویترز عنوان کرد: افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بیشتر نقاط ایالات متحده موجب تاثیرگذاری بر بازارها و نیز حمایت از افزایش نرخ طلا شده است. این در حالی است که از هفته گذشته نرخ طلا به سطح حمایتی بازگشته اما درحال‌حاضر، معامله‌گران منتظرند تا عملکرد بازارهای سهام را ارزیاب کنند، چرا که در صورت سقوط بازارهای سهام نرخ طلا افزایش خواهد یافت.

در چنین شرایطی نرخ شمش در بهترین دوره سه ماهه خود در طول چهار سال گذشته قرار گرفته است، چرا که افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ به بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به خصوص در کشورهای ایالات متحده، برزیل و هند منجر به هجوم سرمایه‌گذاران به سمت این فلز گرانبها شده است. در چنین شرایطی عموما سرمایه‌گذاران با خروج سرمایه‌های خود از بازارهای سهام به سمت بازار طلا روی می‌آورند.

در امسال نرخ این فلز زرد با افزایش ۱۷ درصدی در پی در نظر گرفتن برخی سیاست‌های آزادسازی به رهبری فدرال رزرو و به منظور بازیابی اقتصادی، مسیر خود را به سمت صعود بیشتر ادامه داده است. همچنین با شرایط پیش آمده اقبال سرمایه‌گذاران به صندوق‌های مبادله‌ای افزایش یافته که این روند منجر به افزایش دارایی هلدینگ‌های طلا در جهان شده است.

روز دوشنبه تام پرایس استراتژیست گروه مکواری در یک یادداشت تحقیقاتی در رابطه با خوش بینی به این فلز گرانبها نوشت: پس زمینه کلان این فلز گرانبها به حمایت‌های قیمتی ادامه می‌دهد، افت نرخ واقعی، تصویب چرخه کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان و البته در نهایت نگرانی از افزایش و ادامه شیوع ویروس کرونا از جمله مواردی است که به شدت بر بازار طلا تاثیرگذار بوده است.

به گفته تحلیل‌گران بزرگترین پوشش برای این روند صعودی «ارجحیت پول به از بین رفتن انتظارات تورمی» خواهد بود. در همین حال، Citigroup در پیش‌بینی سه ماهه خود برای نرخ طلا سطح ۱۸۲۵ دلار را مطرح کرده است.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها