|
کدخبر: 98996

در رویداد مقابله با کرونای تبریز چه گذشت؟

نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا با حضور استاندار آذربایجان شرقی در این دانشگاه افتتاح شد.

نمایشگاه در رویداد مقابله با کرونای تبریز چه گذشت؟

۲۱ محصول دانش‌بنیان و دو طرح پژوهشی توسط ۱۰ شرکت در نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا عرضه شده است که پنج محصول با اخذ مجوزهای مورد نیاز به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند.

دستگاه ضدعفونی‌کننده به روش مه پاشی (ULV)، نرم افزار آزمایشگاه مجازی، پد الکترونیکی مخصوص آموزش مجازی، کیت اختصاصی تشخیص کرونا با فناوری QRT- PCR، تهیه محلول‌های ضدعفونی دست و سطوح با انواع متد و بر پایه‌های نانو و بدون الکل، لباس کار ایزوله ضد ویروس کرونا با ساختار پلاستیکی و دستگاه تصفیه هوا از مهم‌ترین محصولات عرضه شده در این نمایشگاه هستند.

در آئین افتتاح این نمایشگاه، مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان گزارش اجمالی در خصوص نحوه عملکرد و کارآیی دستگاه‌های ابداعی و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه مقابله با شیوع کرونا ارائه کردند.

در حاشیه این نمایشگاه، سایر فعالیت‌های دانشگاه تبریز در حوزه مقابله با کرونا از جمله کتاب "کرونا: بینش‌های اجتماعی- فرهنگی و روانشناختی"، چند طرح پژوهشی مهم در رشته‌های مختلف علوم زیستی، علوم اجتماعی و روانشناسی، جغرافیا و علوم ورزشی در زمینه کرونا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها