|
کدخبر: 109315

باجه‌ها به عوارضی آزادراه تهران - شمال برگشتند

در حالی‌که منطقه یک آزادراه تهران-شمال اسفندماه سال گذشته افتتاح شده و از همان آغاز عوارضی در این مسیر به صورت الکترونیکی محاسبه و دریافت می‌شد، به تازگی باجه‌ها در آزادراه تهران-شمال فعال شدند و عوارض را به صورت دستی از مردم می‌گیرند.

اقتصاد باجه‌ها به عوارضی آزادراه تهران - شمال برگشتند

اسفندماه سال گذشته منطقه یک آزادراه تهران-شمال با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان افتتاح شد تا یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی و راهسازی کشور که به گفته مسئولان جزو پیشرفته‌ترین پروژه‌های چهل ساله اخیر بود، رونمایی شود.

یکی از ویژگی‌های این آزادراه، الکترونیکی بودن پرداخت عوارض در این مسیر است و مردم دیگر نیازی نبود برای پرداخت عوارض این آزادراه در صف‌های طولانی باجه‌های آن منتظر بمانند.

اما بر اساس اطلاعات و اخبار به‌دست آمده خبرنگار ایسنا به تازگی باجه‌های عوارضی به آزادراه تهران-شمال بازگشتند و مردم مانند گذشته باید در صف‌های طولانی منتظر پرداخت کردن عوارض آزادراهی شان باشند.

البته باجه‌های عوارضی در مسیر برگشت فعال نیستند و مردم به صورت الکترونیکی آن را پرداخت می‌کنند اما در مسیر برگشت از جاده چالوس به سمت تهران باید در انتهای مسیر در صفوف ماشین‌ها منتظر بمانند تا عوارضشان را که نداده‌اند پرداخت کنند.

با توجه به اظهارات گذشته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و سرمایه‌گذاران آزاد راه‌های مختلف به نظر می‌رسد، دلیل بازگشتن باجه‌های عوارضی به آزادراه تهران-شمال این مسئله است که مردم عوارض الکترونیکی شان را پرداخت نمی‌کنند و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بیش از این منتظر بازگشت سرمایه شان از طریق عوارضی هایی که مردم نمی‌دهند، باشند.

 

منبع: ايسنا
  • علیرضا ارسالی در

    یکی ازعوامل تشدیدشیوع کرونا همین عوارضی هامیباشند.گرفتن پول نقددربانکها مجازنیست ولی درعوارضی هامجازاست ترا به خداکمی هم بفکرمردم باشیدنه جیب سرمایه گذاران.ممنو ن

ارسال نظر