|
کدخبر: 109006

قیمت جهانی طلا (۹۹/۰۴/۱۸)

قیمت هر اونس طلا امروز (چهارشنبه) با ۰.۲ درصد افت به ۱۷۹۴ دلار و ۴۳ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی طلا (۹۹/۰۴/۱۸)

در حالی که نگرانی‌ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و امیدها به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی فدرال رزرو امریکا موجب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم بیش از ۸ سال گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افت به ۱۷۹۴ دلار و ۴۳ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۱۱ یعنی ۱۷۹۶ دلار و ۹۳ سنت رسید و فاصله چندانی با رقم مهم ۱۸۰۰ دلار نداشت. قیمت طلا در معاملات آتی برای تحویل در ماه اوت امروز با ۰.۲۶ درصد افت به ۱۸۰۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی کورپ، گفت: همچنان تمرکز اصلی روی ادامه شیوع ویروس کروناست و اگر فدرال رزرو مجبور شود اقدامات محرک اقتصادی بیشتری به اجرا بگذارد شاهد عبور طلا از مرز ۱۸۰۰ دلار خواهیم بود.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در امریکا از ۳ میلیون نفر فراتر رفته و ایالت‌های بیشتری شاهد رکورد شکنی تعداد موارد ابتلای روزانه بوده‌اند.

کمیسیون اروپا روز سه شنبه پیش‌بینی کرد که حوزه یورو امسال با رکود عمیق تری مواجه خواهد شد و در سال ۲۰۲۱ کمتر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت ترمیم خواهد شد.

تحلیلگران اچ اس بی‌سی در یادداشتی نوشتند: عوامل عدم قطعین در حوزه سلامت، مالی و اقتصادی که شیوع کرونا عامل آنهاست احتمالا موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا سال ۲۰۲۱ از روندی افزایشی برخوردار باشد.

مقامات فدرال رزرو ابراز نگرانی کرده‌اند که افزایش موارد ابتلا به کرونا ممکن است میزان هزینه کرد مصرف‌کنندگان و افزایش فرصت‌های شغلی را تهدید کند. یکی از سیاست‌گذاران فدرال رزرو وعده داده که بانک مرکزی امریکا سیاست‌های حمایتی بیشتری را به اجرا خواهد گذاشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر