|
کدخبر: 103468

گل گهر مامور طرح انتقال آب به سیرجان

استاندار کرمان، گفت: شرکت صنعتی معدنی گل گهر طوری برنامه‌ریزی کند که طرح انتقال آب به صنایع منطقه معدنی و صنعتی گل گهر تا ۱۵ تیرماه با حضور یکی از مقام‌های ارشد کشور به بهره‌برداری برسد.

اقتصاد گل گهر مامور طرح انتقال آب به سیرجان

"محمد جواد فدایی" در نشست با مدیران ارشد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، گفت: یکی از مهم‌ترین این مصوبه‌ها مربوط به افتتاح قریب الوقوع طرح انتقال آب خلیج‌فارس به سیرجان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد شرکت گل گهر طوری برنامه‌ریزی کند که طرح انتقال آب به صنایع منطقه معدنی و صنعتی گل گهر تا ۱۵ تیرماه با حضور یکی از مقام‌های ارشد کشور به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: در این طرح قرار است آب خلیج‌فارس ابتدا به گل گهر سیرجان و سپس به معدن مس سرچشمه و معدن چادرملو در یزد منتقل شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با تاکید دوباره بر ضرورت توجه شرکت‌های بزرگ به توسعه متوازن استان، گفت: زمانی می‌توانیم از توسعه یافتگی سخن بگوییم که میانگین شاخص‌های توسعه در همه مناطق استان بهبود یابد.

فدایی با بیان اینکه در چارچوب همین نگاه انتظار می‌رود شرکت‌های بزرگ در طرح‌های اقتصادی استان مشارکت جدی‌تری داشته باشند، گفت: شرکت‌ها می‌توانند با لحاظ سیاست‌های تخصصی خودشان در طرح‌های دارای توجیه فنی اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

"جمشید ملارحمن" مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر هم در این نشست با اشاره به طرح‌های توسعه منطقه معدنی و صنعتی گل گهر، بیان کرد: وصول مطالبات معوق مانده گل‌گهر از شرکت‌های دیگر، بهبود وضعیت مالی شرکت، پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان پول برای اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به سیرجان در سال ۹۸، افزایش سرمایه شرکت به ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال جدید را از اقدامات توسعه‌ای گل گهر بوده است.

وی اظهار کرد: در امسال از سوی شرکت گل‌گهر و شرکت‌های هم گروه، ۱۳ طرح توسعه‌ای در منطقه گل‌گهر افتتاح و اجرای ۱۳ طرح دیگر هم آغاز خواهد شد

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با حمایت از نگاه استاندار کرمان در زمینه توسعه استان، تاکید کرد: گل گهر آمادگی دارد در طرح‌های مرتبط دارای توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری کند.

در این جلسه مقرر شد شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ظرف مدت سه ماه با استفاده از ظرفیت مشاور متخصص، طرح‌های اقتصادی معطل سرمایه‌گذاری در استان را شناسایی کند و موارد دارای توجیه فنی و اقتصادی را به استانداری کرمان اعلام کند.

توجه به شهرستان‌های بافت و جیرفت و سایر شهرستان‌های کمتر برخوردار جنوب و شرق استان مورد توافق طرفین قرار گرفت.

براساس این گزارش همچنین استاندار کرمان و مدیران گل گهر توافق کردند موانع سرمایه‌گذاری گل گهر در کارخانه تیتانیوم کهنوج که پیش از این در سال ۹۷ مورد توافق قرار گرفته بود را در حضور مدیران شرکت ایمیدرو و وزارت صمت بررسی و حل و فصل کنند.

تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بزرگ استان برای مشارکت اقتصادی در طرح‌های پتروشیمی استان هم یکی از پیشنهادهای مدیرعامل گل گهر بود که با استقبال نماینده ارشد دولت در استان مواجه شد و در این راستا تاکید کرد تشکیل این کنسرسیوم از سوی استانداری دنبال خواهد شد.

بررسی موضوع مابه تفاوت نرخ ارز و مشکلاتی که برای معدن شماره دو گل گهر در این زمینه پیش آمده یکی دیگر از موضوعات این نشست بود که استاندار کرمان تاکید کرد این موضوع را در جلسه‌ای با حضور سرپرست وزارت صمت و سایر مدیران مربوطه مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر