|
کدخبر: 285251

کاهش چشمگیر فروش لوازم خانگی

شرایط بسیار بداقتصاد کلان در جهان، و بازار در حال رکود لوازم خانگی منجر به کاهش چشم انداز میزان فروش جهانی دستگاه ها و لوازم خانگی خانه های هوشمند شده است به گونه ای که میزان فروش بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند در سال ۲۰۲۲ با ۲.۶ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱، به ۸۷۴ میلیون دستگاه رسید.

به گزارش گروه لوازم خانگی با این وضعیت انتظار می‌رود در سال جدید نیز فروش جهانی با همین کاهش رکود ادامه یابد. در همین حال اسپیکرهای هوشمند و دستگاه‌های سرگرمی ویدئویی مانند تلویزیون نیز با بیشترین کاهش مواجه هستند.

 بر اساس گزارش شرکت بین المللی داده (IDC)، برآورد سه ماهه دستگاه ها و لوازم خانگی خانه های هوشمند نشان می دهد بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان منجر به کاهش چشم انداز فروش جهانی دستگاه ها و لوازم خانگی ویژه خانه های هوشمند منجر شود.

«آدام رایت»، مدیر ارشد تحقیقاتی، دستگاه‌های خانه و دفتر هوشمند شرکتIDC در این باره گفت: لوازم خانگی خانه های هوشمند به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر اختلالات زنجیره تأمین قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۲ شاهد فشار نزولی بر میزان تقاضا هستیم، زیرا تورم همچنان بر جیب مصرف کنندگان تاثیرگذار است. البته با نگاهی به آینده، انتظار داریم که نوسانات همچنان مانع از رشد بالای بازار در سال ۲۰۲۳ و پس از آن شود. هرچند برخی نیز پیش‌بینی می‌ کنند که این بازار جهانی در سال ۲۰۲۳ به رشد بازگردد، اما اگر هم چنین باشد این رشد اندک بوده و بیشتر از ناحیه بازارهای نوظهور و همچنین چین حاصل خواهد شد.

 

منبع: اقتصاد۱۰۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها