|
کدخبر: 285217

هشدار آقای سخنگو درباره قیمت لوازم خانگی

قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: هم اکنون درخواست تایید شده‌ای برای افزایش قیمت نداریم، بنابراین افزایش قیمت لوازم خانگی قانونی نیست.

اقتصاد هشدار آقای سخنگو درباره قیمت لوازم خانگی

امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: صنعت لوازم خانگی نگین درخشان تمامی صنایع است، در سال ۹۶ که شرکت‌های کره‌ای از ایران رفتند بازار لوازم خانگی خلا بزرگی پیدا کرد، اما تولیدکنندگان داخلی به کمک بازار آمدند، علاوه بر پر کردن خلا باید بگوییم که صادرات لوازم خانگی کشور ما در ۹ ماهه امسال به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تولید لوازم خانگی افزایش کمی و کیفی داشته است، گفت: در شرایط اخیر با جابه جایی قیمت ارز لیست جدیدی از قیمت به بازار داده شد، اما ما درخواست داریم که قبل از رسیدن کار به تعزیرات، بنگاه‌ها فرآیند تغییر قیمت را طی کنند، فرآیند به این صورت است که تولیدکنندگان درخواست خودشان را به دفتر تخصصی می‌دهند و اگر از نظر افزایش هزینه‌ها مورد قبول واقع شد این درخواست به سازمان حمایت ارجاع داده می‌شود و سازمان حمایت صورت‌های مالی را بررسی می‌کند و در صورت تایید با قیمت جدید موافقت خواهدکرد.

وی ادامه داد: هم اکنون درخواست تایید شده‌ای وجود ندارد، اما ممکن است درخواست افزایش قیمت تعدادی از شرکت‌ها درحال بررسی باشد، بنابراین هم اکنون افزایش قیمت لوازم خانگی در صورت رخ دادن قانونی نیست.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت سامانه جامع تجارت به چه صورت است؟ گفت: بیش از ۸۰ درصد از این سامانه فعال است، روزی ۵ میلیون تراکنش و معامله در آن صورت می‌گیرد، اما تکامل این سامانه دارای یک مشکلی تاریخی است که آن محل اتصال به سامانه گمرک است، مسئله نرم افزاری از سمت گمرک مطرح شده که باید این نرم افزارها یک دیگر را بشناسند البته زمان نیز در این اتصال مهم است و حق تمامی فعالان است که بتوانند از دریچه یک سامانه تمامی فعالیت‌های تجاری را انجام دهند.

وی در پایان تاکید کرد: مشکل اتصال سامانه جامع تجارت به گمرک هنوز پا برجاست، اما به صورت موردی یا آفلاین به پنجره واحد گمرک متصل اتصال‌هایی وجود دارد، اما بر خط هنوز متصل نیست.

منبع: ایبنا

ارسال نظر