|
کدخبر: 282306 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز:

یک پاف عطر بیش از ۱۰۰ هزار تومان! / خوشبو بودن هزینه میلیونی دارد

در این گزارش به بررسی قیمت‌های عجیب عطر و ادکلن در بازار و سایت‌های فروش آنلاین پرداخته شده است.

اصناف یک پاف عطر بیش از ۱۰۰ هزار تومان! / خوشبو بودن هزینه میلیونی دارد

شیشه ۱۰۰ میلی‌لیتری Burberry London در سال ۱۳۹۰ حدود ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شد. در سال ۱۳۹۲ قیمت آن به ۱۷۴ هزار تومان افزایش پیدا کرد و در سال ۱۳۹۷ همان عطر ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رفت اما به نظرتان الآن چقدر است؟ ۱ میلیون و دویست و نود هزار تومان! با مقایسه ساده این برند متوجه عملکرد تورم در چند سال گذشته می‌شویم. گسترش نیوز در ادامه به بررسی قیمت عطر‌های لاکچری پرداخته است. با ما همراه باشید.

با یک سرچ ساده در سایت‌های اینترنتی چشمتان به قیمت‌های عجیب و غریب عطر و ادکلن می‌خورد؛ کالایی که در برخی از برندهای آن تا بیش از ۴۰ میلیون تومان خریداری می‌شود. بسیاری از افراد دیگر توان خرید عطر های اصلی را ندارند اما موضوع جالب این قضیه این است که حتی عطرها و ادکلن‌های فیک هم با قیمت‌هایی فضایی فروخته می‌شوند. افزایش قیمت و ممنوعیت واردات عطر و ادکلن، فروش محصولات تقلبی و قاچاق را افزایش داده و شیشه‌های دوباره پر شده از اسانس‌ها و روغن‌های تقلبی، سلامت مردم را تهدید می‌کند. با وجود افزایش و پر رونق شدن بازار عطرهای تقلبی و فروش شیشه های عطر قدیمی پر شده با اسانس های بی کیفیت سلامت مردم در خطر است.

عطر ۲۸ میلیونی خریدار دارد؟

وقتی صبحت از قیمت ۵، ۶ میلیونی برای عطر می‌شود، شاید خیلی ها بگویند چه کاری است با ترفندی دیگر از هزینه آن کم می کنیم اما باور کنید حتی ۱۰ میلیون هم در بازار عطر رقم زیادی نیست. برای دلداری بیایید به این نکته فکر کنیم که با گران شدن عطرها، متر و معیار‌های جدید بر بازار حاکم شده است اما قیمت‌های عجیب بازار نشان دهنده این است که افرادی برای یک عطر ساده بیش از ۲۸ میلیون تومان هزینه می‌کنند! بله بیست و هشت میلیون. عطر OPARDU EDP PUREDISTANCE، ۲۸ میلیون و پانصد هزار تومان برای مشتری هزینه بر می‌دارد. این عطر دوست داران زیادی دارد که راضی به خرج های این‌چنینی هستند.

عطر آتلانتید اکستریت د پرفیوم زنانه و مردانه تیزیانا ترنزی ۱۰۰ میل ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رود که جای تعجب دارد! شاید فکر کنید که این‌گونه عطر‌ها به فروش نمی‌رسد و در دست فروشندگانش می‌ماند اما سخت در اشتباه هستید؛ برای عده‌ای این هزینه ها پول توجیبی آن‌ها است.

عطر ادو پرفیوم میسون فرانسیس کورکجان ۲۰۰ میل با ۲۵ میلیون و پانصد و شصت هزار تومان عطری زنانه است که مریدان بسیاری دارد. قیمت عطرها به صورتی شده است که باید از یک شیشه آن به اندازه جانتان محافظت و مراقبت کنید تا یک پاف آن به هدر نرود، چون قیمت یک پاف عطرهای این‌چنینی شاید بیش از ۱۰۰ تومان برای شما هزینه بردارد.

قیمت-عطر

بله! عطر گران شده، اما نمی‌شود همین‌طور در کوچه و خیابان و دانشگاه و محل کار تردد کنیم و خاطر مردم خود به خود مکدر شود. چاره‌ای نیست جز تغییر تاکتیک دادن به سمت عطر‌های ارزان‌قیمت. البته نباید به سراغ برند های قدیمی در این کالا بروید که دست خالی بر می‌گردید. برای خرید عطرهای ارزان قیمت بهتر است سراغ تسترها بروید و یا عطرهای فیک!

قیمت ارز بهانه‌ای برای قیمت‌های فضایی

همیشه هنگامی که نرخ ارز افزایش می‌یابد، قیمت کالاهایی که وارداتی هستند هم دستخوش تغییر می‌شوند. عطر کالایی است که ۹۰ درصد آن از طریق واردات در کشور تأمین می‌شود. عطر و ادکلن جزء کالاهایی غیرضروری است که ممنوعیت واردات این کالاها با افزایش بی رویه قیمت آن‌ها همراه بوده است. از آنجا که پس از ممنوعیت واردات قانونی عطر و ادکلن این بازار به دست قاچاقچیان افتاده است با نظارت بیشتر دولت در این زمینه و سختگیری های بیشتر و نیز سامانه‌ای برای اولویت‌بندی واردات و نظارت بر آن با افزایش بیشتر قیمت عطر نیز مواجه هستیم. از این رو فروشگاه‌هایی که به صورت متمرکز و تخصصی به عرضه عطریات و ادکلن اقدام می‌کردند نیز از نظر اقتصادی تحت فشار قرار گرفته و حتی تعدادی از آن‌ها به مرز ورشکستگی رسیده‌اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها