|
کدخبر: 255798

کاربرد کامپوزیت در تابلو سازی

حرفه تابلو سازی امروزه یکی از صنایعی بشمار می رود که به طور قابل توجهی در حال پیشرفت است که باید به قطع و یقین این پیشرفت را توسعه و پیشرفت تکنولوژی عنوان کرد که البته در کنار پیشرفت تکنولوژی، مورد مهم دیگر که صنعت تابلو سازی را گسترده و قابل توجه نموده است، خلاقیت در این حرفه است که این خلاقیت توسط افراد متخصص و فعال در این حرفه که تابلو ساز نام دارند به وقوع می پیوندد.

تابلوسازی

در ادامه این مطلب می خواهیم به خلاقیت در تابلو سازی با استفاده از متریالی به نام کامپوزیت بپردازیم و به چند نوع از تابلو های تبلیغاتی که با استفاده از کامپوزیت ساخته می شوند اشاره داشته باشیم.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یک نوع ورق است که با استفاده از پلی اتیلن و آلومینیوم ساخته می شود که ساختمان کلی آن به این شکل است که پلی اتیلن بین دو ورق آلومینیوم قرار داده می شود و بعد از آن اقدام به رنگ کاری آلومینیوم و در نهایت قرار دادن نایلون روی آلومینیوم می شود که مسلما با این کار، کامپوزیت دارای مقاوت بالایی خواهد شد.

از کاربرد های کامپوزیت می توان در صنایعی مانند خودرو سازی، ساختمان سازی، دکواسیون داخلی، تولید لوازم برقی و... نام برد و همانطور که گفتیم در ادامه قصد داریم تا به چند مورد از کاربرد های کامپوزیت در تابلو سازی بپردازیم.

کامپوزیت و زیر سازی حروف های برجسته

تابلو-سازی۱

یکی از پر کاربرد ترین تابلو های تبلیغاتی در تابلو سازی مربوط می شود به حروف های برجسته که انواع مختلفی دارند؛ حروف های برجسته با نام های متفاوتی در تابلو سازی شناخته می شوند که برخی از آنها عبارتند از تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو وکیوم، تابلو چلنیوم و...

نکته جالبی که باید در رابطه با تابلو های حروف برجسته عنوان کرد این است که هر نوع از حروف های برجسته ای که نام بردیم در انواع مختلفی ساخته می شوند؛ به عنوان مثال تابلو چلنیوم به شکل های مختلفی تولید می شود که برخی از آنها با نام های تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم نور اندریک، تابلو چلنیوم کریستال و... شناخته می شوند و یا اینکه تابلو های حروف برجسته استیل هم در انواع مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها با نام های تابلو استیل رینگی، تابلو استیل نور اندریک، تابلو استیل پلاست و... شناخته می شوند.

اما نکته اصلی که می خواهیم عنوان کنیم کاربرد کامپوزیت در ساخت تابلو های حروف برجسته است؛ اگر به طور کلی بخواهیم به این موضوع اشاره کنیم باید بگوییم که کامپوزیت معمولا به عنوان زیر کار حروف های برجسته به کار می رود، به این صورت که در ابتدا کامپوزیت روی نما که می تواند شامل سردر مغازه، پاساژ و مواردی مشابه باشد نصب می شود و بعد از آن اقدام به نصب حروف های برجسته روی کامپوزیت و در نهایت سیم کشی و روشنایی حروف ها می گردد.

در آخر به این نکته هم باید اشاره کرد که برخی از مشتریان این شکل از تابلو ها را در صنعت تابلو سازی با عنوان تابلو کامپوزیت هم می شناسند.

کامپوزیت و ساخت تابلو لایت باکس

تابلو-سازی۲

نمونه دیگری از تابلو تبلیغاتی که امروزه بسیار مورد استفاده مشتریان قرار دارد تابلویی تحت عنوان تابلو لایت باکس است. تابلو لایت باکس به صورت یک جعبه ساخته می شود و بعد از آن از داخل مورد نور پردازی قرار می گیرد. تابلوهای لایت باکس با استفاده از متریال های مختلفی مانند آلومینیوم، ام دی اف، آهن و... ساخته می شوند و در حقیقت هر آنچه که بتوان با استفاده از آن اقدام به ساخت یک جعبه مقاوم نمود در ساخت تابلو لایت باکس به کار گرفته می شود.

یکی از متریال هایی که می توان با استفاده از آن اقدام به تولید تابلو های لایت باکس نمود، کامپوزیت است. در حقیقت کامپوزیت به دلیل دوام و ماندگاری بالایی که دارد در ساخت تابلو کامپوزیت یکی از مرغوب ترین متریال های بشمار می رود.

 

کامپوزیت و ساخت تابلو راهنمای طبقات

یکی دیگر از ده ها تابلو تبلیغاتی که کامپوزیت در تولید آن نقش بسزایی دارد، تابلو راهنمای طبقات است؛ ماهیت اصلی تابلو راهنمای طبقات، همانطور که از نامش مشخص است راهنمایی کردن مراجعه کنندگان به یک ساختمان اداری یا مسکونی می باشد.

به عنوان مثال با نصب تابلو راهنمای طبقات در ورودی ساختمان یک دانشگاه می توان به دانشجویان و مراجعه کنندگان، اطلاعات اتاق ها، طبقات و بخش های مختلف را داد؛ مثلا اینکه با استفاده از این نوع تابلو مشخص نمود که اتاق مدیریت دانشگاه در کدام طبقه و کدام واحد است.

در این مطلب با کاربرد کامپوزیت در تابلو سازی آشنا شدیم و همانطور که گفتیم با استفاده از کامپوزیت می توان ده ها نوع تابلو تبلیغاتی را تولید نمود که پیشنهاد می شود جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع به وبسایت تابلو سازی نوین لایت به آدرس novinlight.com مراجعه نموده و از اطلاعات کارشناسان مجرب این مجموعه در رابطه با انواع تابلو تبلیغاتی بهره مند باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها