|
کدخبر: 253114

بوستر پمپ

یک بوستر پمپ اغلب برای افزایش فشار آب تا حد مطلوب و بهبود سرعت جریان آن توصیه می شود. بوستر پمپ‌ها همچنین در کاربردهایی که یک پمپ واحد نمی‌تواند فشار سرویس مورد نظر را ارائه دهد و اطمینان حاصل شود که پمپ های دیگر در سیستم مفید هستند. بیایید دریابیم که پمپ های تقویت کننده (بوستر پمپ) چگونه کار می‌کنند و چه زمانی از این دستگاه های پمپاژ استفاده کنیم. در ادامه بیشتر با بوستر پمپ آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ یک پمپ تقویت کننده مانند یک واسطه بین منبع آب و نقاط انتهایی مانند شیرها، شیرآلات و... عمل می‌کند. یک بوستر پمپ سیال را از منبع گرفته و آن را تحت فشار قرار داده تا فشار مطلوب را در نقاط انتهایی بدست آورد. به طور کلی، بوستر پمپ ها تنها وسایلی نیستند که برای جابجایی آب در یک سیستم استفاده می شوند. آنها با یک پمپ منبع کار می‌کنند تا فشار سیال را افزایش دهند.

بوستر-پمپ

طیف وسیعی از کاربردها وجود دارد که در آنها بوستر پمپ ها مفید هستند. به عنوان مثال، جابجایی آب از طریق یک ساختمان بلند یا سربالایی نیاز به هد فشار بالایی دارد که این پمپ ها بتوانند آن را تحویل دهند. آبپاش ها و سیستم های پاشش فشار بالا نیز ممکن است نیاز به افزایش هد فشار داشته باشند زیرا برای عملکرد صحیح به فشار آب بالا نیاز دارند.

برخی از کاربردهای صنعتی بوستر پمپ ها شامل موارد زیر است:

  • فیلتراسیون
  • اسمز معکوس
  • تهویه مطبوع
  • تغذیه دیگ بخار
  • هر فرآیند صنعتی که نیاز به فشار بالای سیال دارد

بوستر پمپ چگونه کار می‌کند؟

ایده پشت بوستر پمپ آبرسانی افزایش فشار آب با معرفی یک پمپ اضافی در سیستم جریان سیال است. بنابراین این پمپ ها مانند هر پمپ معمولی دیگری کار می‌کنند. بیشتر این پمپ‌ها پمپ‌های گریز از مرکز هستند که آب را از یک منبع می‌گیرند، آن را از طریق یک پروانه (تک مرحله‌ای) یا پروانه‌های متعدد (چند مرحله‌ای) برای افزایش فشار آب حرکت می‌دهند. سپس آب با فشار بالا از طریق یک خروجی جریان می‌یابد.

انواع بوستر پمپ

بوستر پمپ ها معمولاً به عنوان پمپ های معمولی یا پمپ های با سرعت متغیر (VSD) در دسترس هستند. بوستر پمپ های معمولی: کار با سرعت ثابت فاقد پیش بینی افزایش دبی یا تنظیم سرعت است.

پمپ های با سرعت متغیر (VSD): می‌توانند سرعت را بر اساس نیازهای مختلف هد فشار تنظیم کنند. به عنوان مثال، اگر فشار آب در منبع تغییر کند، می‌توانید عملکرد بوستر پمپ را تنظیم کنید تا فشار نقطه پایانی مورد نیاز را بدست آورید. این پمپ ها برای کاهش هزینه های انرژی نیز عالی هستند. یکی از معروف ترین برندهای بوستر پمپ، بوستر پمپ پنتاکس است.

انتخاب بین بوستر پمپ های تقویت کننده چند مرحله ای و تک مرحله ای

بوستر پمپ تک مرحله ای برای خانه های مستقل و ساختمان های مسکونی که فشار مورد نیاز در آنها متوسط ​​است، بهترین گزینه است. به طور معمول، یک بوستر پمپ آتش نشانی یا آبرسانی تک مرحله ای برای یک ساختمان کافی است. کاربرد یک بوستر پمپ چند مرحله ای وقتی است که نیاز به فشار بسیار بالا آب داشته باشیم. چنین کاربردهایی شامل پمپاژ آب در سربالایی یا برای یک منطقه مسکونی حاوی چندین ساختمان، حفظ فشار آب شهر و حمل آب از طریق یک خط لوله بسیار طولانی است.

آیا واقعا به بوستر پمپ نیاز دارید؟

در حالی که بوستر پمپ ها می‌توانند به شما در افزایش فشار آب کمک کنند، مهم است که بدانید فشار خروجی کم لزوما به معنای پایین بودن فشار منبع نیست. ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد که ارزش بررسی را قبل از سرمایه گذاری روی بوستر پمپ داشته باشد.

گرفتگی لوله‌ها: لوله‌های گرفته مقاومت بالایی در برابر جریان آب ایجاد می‌کنند که بر سرعت جریان و فشار آب تأثیر می‌گذارد.

پیک تقاضا: زمانی که سیستم توزیع آب پیک تقاضا را تجربه می‌کند، منجر به کاهش فشار آب می‌شود. با این حال، این شرایط همیشه ثابت نخواهد ماند.

شیر کنتور آب یا رگولاتور فشار معیوب: هر دوی این دستگاه ها نقش مهمی در حفظ فشار آب در سطح مطلوب در خط توزیع آب دارند. هر گونه ایراد در این دستگاه ها احتمالا بر فشار آب تأثیر می‌گذارد.

در هر یک از این سناریوها، نصب یک بوستر پمپ آب هدر دادن پول است و فشار بیش از حد ممکن است در واقع به تاسیسات شما آسیب برساند. حتی اگر هیچ آسیبی وجود نداشته باشد، انرژی الکتریکی را برای راه اندازی بوستر پمپ هدر خواهید داد و فشار بیش از حد باعث افزایش دبی می‌شود و قبض آب شما را نیز افزایش می‌دهد. قبل از ادامه، مطمئن شوید که یک شیر نیمه بسته ندارید و یک ارزیابی حرفه ای از تاسیسات پمپ خود داشته باشید تا مطمئن شوید که مشکل لوله کشی ندارید.

آیا فشار آب پایینی دارید؟

اگر فشار منبع آب برای تامین فشار و مقادیر جریان مورد نیاز برای وسایل لوله کشی کافی نباشد، باید یک سیستم تقویت کننده فشار آب نصب شود به خاطر داشته باشید که نیاز به یک پمپ تقویت کننده آب تا حدی با ویژگی های ساختمان تعیین می‌شود. از آنجایی که مقادیر حداقل فشار و دبی در خروجی های فیکسچر مشخص می‌شود، احتمال نیاز به بوستر پمپ برای ساختمان های بلندتر افزایش می‌یابد.

خرید بوستر پمپ از پمپ خوب

شرکت پایا گسترش خورشید تابان با سایت پمپ خوب ارائه دهنده انواع پمپ و تجهیزات جانبی پمپ و... است. یک بوستر پمپ تقویت کننده آب زمانی حداکثر کارایی را ارائه می دهد که اندازه مناسبی داشته باشد و مجهز به موتور با راندمان بالا و کنترل سرعت باشد. مشاوران ما به شما کمک می‌کنند تا شما بتوانید پمپ مناسب ساختمان و یا تاسیسات خود را تهیه کنید. pumpekhoob.com فروشگاه انواع پمپ‌ها با برند معتبر است.

 

نویسنده: رپورتاژ

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها