|
کدخبر: 253110

تجهیزات کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک یک کلید الکتریکی است که برای محافظت از یک مدار الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافی / اضافه بار یا اتصال کوتاه طراحی شده است. عملکرد اصلی آن قطع جریان جریان پس از تشخیص خطا توسط رله های محافظ است. در ادامه با کلید اتوماتیک هیوندا، اینورتر هیوندا و محصولات اشنایدر بیشتر آشنا می‌شویم.

کلید اتوماتیک هیوندای

کلید اتوماتیک هیوندای (سری HMMS)، ترکیبی از نقش کلیدهای مدار و رله دو فلزی-حرارتی است. کلید اتوماتیک هیوندای از موتورهای ۳ فاز در برابر اضافه بار، خرابی فاز، اتصال کوتاه و فعال شدن بیش از حد مکرر محافظت می‌کنند.

کلید اتوماتیک هیوندای دارای رهش‌های حرارتی برای حفاظت از سیم پیچ موتور (محافظت از اضافه بار) و رهاهای الکترومغناطیسی (محافظت از اتصال کوتاه) هستند. ظرفیت شکستگی بالای آنها باعث حذف فیوزها در اکثر تاسیسات می‌شود. کلید اتوماتیک هیوندای سری HMMS همچنین می‌تواند برای محافظت از خطوط توزیع ولتاژ پایین استفاده شود.

اینورتر هیوندا

اینورتر هیوندای سری HYUNDAI N۷۰۰E با دوام بالا، کنترل گشتاور عالی در شرایط بار مختلف است که عملکرد روان کل سیستم را تضمین می‌کند. فناوری کنترل برداری بدون سنسور راه حلی عالی برای بهینه سازی کار تجهیزات صنعتی است. برنامه نویسی آسان، قیمت رقابتی و ابعاد جمع و جور از مزایای دیگر آن هستند. اینورتر هیوندای گواهینامه هایی که مطابقت با استاندارد بین المللی (CE، UL / cUL) را دارد و استانداردهایی که دارد آن را برای تجارت جهانی آماده می‌کند.

محصولات اشنایدر

کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید اتوماتیک (MCCB) اشنایدر الکتریک به طور گسترده در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و راه حل های منحصر به فرد و متناسب با نیازهای بار متفاوت را ارائه می دهند. کلید اتوماتیک اشنایدر اغلب به عنوان یک وسیله ایمنی الکتریکی استفاده می‌شود که اغلب زمانی که جریان بار از حد مجاز یک قطع کننده برق فراتر می رود استفاده می‌شود. کلید اتوماتیک اشنایدر از خرابی اتصال کوتاه محافظت می‌کند و همچنین ممکن است برای سوئیچ کردن مدارها استفاده شود. ممکن است برای رتبه بندی جریان بیشتر و همچنین تشخیص سطح خطا استفاده شود.

آشنایدر

کنتاکتور اشنایدر

مجموعه اشنایدر الکتریک به عنوان بزرگترین خط فروش کنتاکتور در جهان، قابلیت اطمینان بالا با عمر مکانیکی و الکتریکی طولانی را با خط کامل لوازم جانبی برای کنترل موتور و بار ارائه می‌دهد. کنتاکتورهای اشنایدر برای هر دو برنامه IEC و NEMA در دسترس هستند و توسط استانداردهای جهانی تأیید شده‌اند. این محصولات را از نمایندگی اشنایدر در تهران تهیه کنید.

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک در مقابل فیوزها

OCPD های رایج شامل کلیدهای مدار و فیوزها هستند. در حالی که هدف فیوزها و کلیدهای مدار یکسان است، تفاوت های اساسی وجود دارد که درک آنها هنگام انتخاب برای محافظت از تجهیزات و پرسنل مهم است.

فیوزها

  • پس از قطع شدن یک رویداد بیش از حد، باید جایگزین شود.
  • هزینه اولیه کمتری دارد
  • بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
  • فقط در رویدادهای اضافه جریان باز می شود
  • هیچ قابلیتی برای ویژگی های محافظ اختیاری وجود ندارد

کلید اتوماتیک

  • ممکن است پس از قطع یک رویداد بیش از حد، بازنشانی شود
  • هزینه اولیه بالاتری دارد
  • نیاز به نگهداری دارد
  • ویژگی های حفاظتی اختیاری (به عنوان مثال خطای زمین)

اجزای کلید اتوماتیک

اگرچه کلید اتوماتیک ولتاژ پایین و متوسط دارای طراحی منحصر به فردی هستند که مختص آمپر، ولتاژ و کاربرد هستند، اما پنج جزء اصلی وجود دارد که در انواع مختلف کلیدهای مدار عمومیت دارند.

پنج جزء کلید اتوماتیک عبارتند از:

قاب: از قسمت های داخلی کلید اتوماتیک در برابر مواد خارجی محافظت می‌کند. قاب قطع کننده مدار استحکام مورد نیاز برای مقابله با فرآیند وقفه و دستیابی به درجه بندی قطع مورد نظر را فراهم می‌کند. این جریان الکتریکی را عایق و جدا می‌کند تا از افراد و تجهیزات در هنگام استفاده یا کار محافظت کند. قاب ها را می توان از فلز یا مواد عایق قالبی ساخته شده است.

مکانیزم عملیاتی: وسیله ای برای باز و بسته کردن کلید اتوماتیک فراهم می‌کند

پیچ اتصالی (over-toggle)

عملکرد مکانیزم عملیاتی فراهم کردن وسیله ای برای باز و بسته کردن مدار شکن است. این مکانیسم جابجایی از نوع ساخت سریع و شکستن سریع است، به این معنی که سرعت باز یا بسته شدن اتصال ها مستقل از سرعت حرکت دسته است.

دسته مکانیزم عملیاتی علاوه بر نشان دادن روشن یا خاموش بودن کلید اتوماتیک ، زمانی را نشان می‌دهد که کلید اتوماتیک با جابجایی به موقعیتی در وسط راه بین ON و OFF، خاموش می‌شود. قطع کننده های مدار ، مینیاتوری و کیس های قالبی Eaton از مکانیزم over-toggle استفاده می‌کنند.

انرژی ذخیره شده دو مرحله‌ای

مکانیزم انرژی ذخیره شده دو مرحله ای زمانی استفاده می‌شود که مقدار زیادی انرژی برای بستن کلید اتوماتیک و زمانی که نیاز به بسته شدن سریع دارد استفاده می شود. از مزایای اصلی این مکانیسم می‌توان به بسته شدن مجدد سریع و ایمنی آن اشاره کرد. بسته شدن مجدد سریع با ذخیره انرژی شارژ شده در فنر بسته شدن جداگانه حاصل می شود. ایمنی با ارائه شارژ از راه دور فنر به دست می آید.

فرآیند انرژی ذخیره شده دو مرحله ای برای شارژ فنر بسته و آزادسازی انرژی برای بستن کلید اتوماتیک طراحی شده است. از فنرهای باز و بسته کننده جداگانه استفاده می کند. این مهم است زیرا به فنر بسته شدن اجازه می دهد تا مستقل از فرآیند باز شدن شارژ شود. این امکان یک چرخه کاری باز-بسته-باز را فراهم می کند. فنر بسته را می توان به صورت دستی از طریق دسته شارژ یا به صورت الکتریکی از طریق موتور شارژ (یا شارژ مجدد) کرد. موتور را می توان از راه دور کار کرد و حداکثر ایمنی را برای اپراتور فراهم می کند.

اتصال: به جریان اجازه می دهد تا در هنگام بسته شدن از کلید اتوماتیک عبور کند.

خاموش کننده: هنگامی که قطع کننده مدار یک خطا را قطع می کند، قوس را خاموش می‌کند.

واحد سفر: مکانیزم عملیاتی را در صورت اضافه بار طولانی مدت یا اتصال کوتاه باز می‌کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها