|
کدخبر: 192589

بازار آهن گیج شد

هفته گذشته بازار آزاد مقاطع فولادی تحت تاثیر نوسانات قیمتی شدیدی بود.

اصناف بازار آهن گیج شد

در پی سخنرانی های مقامات دولتی در خصوص مهار تورم و پیشگیری از تورم و نابسامانی اقتصادی منجر به عقبگرد محسوس قیمت مقاطع شد و قیمت هر کیلوگرم میلگرد در تهران روی نرخ ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

اما آنچه که ناخوشایند بود اوج گیری قابل ملاحظه نرخ ارز و رسیدن بهای دلار امریکا به نقطه اوج خود در ۹ ماه اخیر در روز سه شنبه هفته ی گذشته منجر به توقف کاهش قیمت مقاطع شد و خریدارانی که به دلیل ترس از اقدامات تعزیراتی از این بازار خارج شده بودند مجددا ریسک خرید را پذیرفتند و به میدان خرید آمدند و مجددا بهای هر کیلوگرم میلگرد فولادی به کانال ۱۷ هزار تومان رسید. البته هم اکنون ریسک زیادی در خریدها وجود دارد چرا که آینده بازار را نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد.

فی الواقع می توان اظهار داشت بازار ایران هم اکنون سردرگم است چرا که مسایل سیاسی جاری در افغانستان از یک سو باعث کاهش صادرات به این کشور شده است و از سوی دیگر مشکلات قطعی های مکرر برق و تعطیلی یک هفته ای کشور به علت کرونا و تعطیلات مراسم عزاداری سالار شهیدان به سردرگمی های موجود دامن زده است گویا فعلا تنها راه چاره صبر پیش کردن است و باید چشم انتظار رای اعتماد مجلس به دولت باشیم. این مطالب مهم ترین بخش موثر بر بازار است. البته تاثیرات کرونا در چین و تقاضای این کشور بر نرخ صادراتی و حجم آن در ماه های پیشرو بسیار موثر خواهد بود.

در پایان هفته ی گذشته روند کاهشی قیمت مقاطع فولادی در روز آخر هفته معکوس شد و مجددا بهای این محصولات تحت تاثیر نرخ ارز افزایشی شد. رسیدن نرخ دلار امریکا به نقطه اوج خود و مبلغ ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان و به همین موازات کاهش ارزش ریال در اواسط هفته ی گذشته یک محرک بسیار قوی در بازار مقاطع طویل فولادی بود و تحت تاثیر همین محرک قیمت میلگرد از سوی مبادی فروش که تا کف ۱۶ هزار و ۶۰۰ کاهش یافته بود به سقف قیمتی ۱۷ هزار تومان رسید.

منبع: آهن پرایس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها