|
کدخبر: 189054

هویج هم گران شد

در کنار افزایش قیمت گوجه فرنگی و خیار، هویج نیز دچار افزایش قیمت چشمگیری شده است. از طرفی چون این روزها از آب هویج برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا استفاده زیادی می شود این افزایش قیمت بیشتر از سایر اقلام به چشم می خورد.

براساس کشف قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی در میدانی مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو هویج ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان است که بایستی با احتساب سود ۳۵ درصدی در خرده فروشی ها به فروش برسد.

بر اساس مشاهدات میدانی نیز قیمت هر کیلو هویج در میوه فروشی های سطح شهر تهران به بیش از ۱۶ هزار تومان رسیده است.افزایش قیمتی که بنا برگفته رئیس اتحادیه بارفروشان به دلیل کاهش کشت هویج بوده و تا به دست آمدن هویج مناطق دور شهری و شکسته شدن قیمت ها یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز است.

در این رابطه و در پاسخ به این سوال که چرا قیمت هویج افزایش یافته است، اسدالله کارگر- رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران به ایسنا گفت: همیشه در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا با کمبود هویج مواجه هستیم و این موضوع جدیدی نیست و سال های قبل هم همین مساله وجود داشت.

وی ادامه داد: از آبان ماه به بعد و با عبور از گرما این مشکل برطرف خواهد شد و بار نیز فراوان می شود.

به گزارش ایسنا،کارگر اضافه کرد: قیمت ها در مبدا تعیین می شود. فروشندگان نیز با هر قیمتی که از مبدا خریداری کنند با احتساب سود مصوب توزیع می کنند. همچنین به فروشندگان نیز اعلام کردیم که حتما فاکتور خرید در اختیار داشته باشند.

منبع: ایران جیب
  • شهلا ارسالی در

    وقتی قیمت هویج رو نمیتونین کنترل کنین ان رژی هسته ای تون چیه

ارسال نظر