|
کدخبر: 186976

آخرین وضعیت تامین نهاده در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکلی از نظر تامین نهاده برای واحد‌های دامی نداریم و هم اکنون بنادر کشور با انباشت نهاده روبرو هستند.

بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در حاشیه افتتاح یک واحد گاوداری شیری واقع در آبیک با اعلام این خبر افزود: نهاده‌ها به اندازه کافی وارد کشور شده است و هر استانی که مشکل حمل و نقل دارد باید هماهنگ کند تا خودرو‌های باری آن‌ها را به سمت بنادر بفرستیم و نهاده مورد نظر خودشان را تامین کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده توزیع شده و در اختیار اتحادیه‌ها قرار گرفته است.

رضایی در خصوص تغییر قیمت شیر نیز اظهار داشت: خشکسالی امسال بی سابقه بوده و باعث کاهش تولید علوفه شده و در نتیجه آن هزینه‌های تولید شیر را افزایش داده و مقرر شد برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران و نارضایتی‌های پیش آمده یک اصلاح قیمت صورت پذیرد.

این مسوول افزود: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم دارد با روش‌های حمایتی از مصرف‌کننده حمایت کند و اعتقاد ما این است که سرکوب قیمت‌ها مخصوصا در حوزه شیر روش مناسبی نیست و به ضرر دامداران و چرخه تولید تمام می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پایان ضمن قدردانی از تولیدکنندگان، افزود: سیاست ما حمایت از تولید در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه است.

منبع: میزان

ارسال نظر