|
کدخبر: 184622

خبر خوش برای دامداران

رئیس سازمان امور عشایری از خرید تضمینی دام زنده عشایر در هشت استان کشور خبر داد و گفت: در این طرح دام زنده هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

کسب و کار خبر خوش برای دامداران

 شاپور علایی مقدم ظهر پنج‌شنبه در بازدید از عشایر در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه خرید تضمینی دام زنده عشایر در هشت استان کشور آغاز شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح رفع مشکلات نقدینگی به دلیل آثار خشک‌سالی است.

وی ضمن بیان اینکه خشکسالی و کمبود آب باعث بروز مشکلات بسیاری برای این بخش جامعه شده است، افزود: برای حل این موضوع بر اساس اعلام نظریه سازمان هواشناسی مناطق کشور به لحاظ خشک‌سالی به سه منطقه تقسیم‌بندی و اکنون این طرح برای مناطق گروه یک خشک‌سالی اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور بابیان اینکه این طرح از سوی وزیر جهاد کشاورزی به امور عشایر ابلاغ و این هشت استان ازجمله سمنان ملزوم به اجرای آن هستند، ابراز داشت: در مورد ترکیب مصوبه ابلاغی ادارات امور عشایری کشور موظف هستند تا این مهم را به اطلاع عشایر منطقه خود برسانند.

علایی مقدم بابیان اینکه در این طرح دام زنده عشایر هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خریداری می‌شود، تصریح کرد: به ازای هر کیلوگرم دام زنده طبق قرار سه کیلوگرم جو دولتی به عشایر تحویل داده خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام درباره خرید تضمینی دام عشایر مسئول نیست، افزود: این طرح توسط امور عشایر در هشت استان قرارگرفته در گروه یک خشک‌سالی اجرا خواهد شد تا از این طریق بتوان به کاهش بخشی از مشکلات خشک‌سالی جامعه عشایری کمک کرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها