|
کدخبر: 184643

مرغ مازاد نباید به خارج برود!

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخیره کالای اساسی و استراتژیک کشور در شرایط مطلوب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تجارت مرغ مازاد نباید به خارج برود!

عباس قبادی ظهر روز پنج شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام در محل استاندار ایلام اظهار داشت: برای تامین روزانه محصولات و کالاهای اساسی به صورت مرتب نشست‌هایی توسط ستاد تنظیم بازار برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تحویل و توزیع کالاهای اساسی به صورت منظم انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود نداردT تصریح کرد: کالای اساسی و استراتژیک کشور با وجود تمامی مشکلات نظیر کرونا، تحریم و خشکسالی تاکنون تامین شده و ذخیره این دسته از کالاها در شرایط مطلوب قرار دارد. 

وی در خصوص تامین شکر به اصناف و صنعت نیز افزود: هر صنف و صنعتی نظیر قنادی‌ها و سایر صنایع با ارائه پروانه کسب می‌تواند از اداره غله با قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان شکر تحویل بگیرد. 

قبادی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار ایلام از لحاظ نظم در برگزاری، ابلاغ و اجرای قیمت مصوب و غیره جز ۵ استان اول کشور است، یادآور شد: اگر مرغداران در خصوص نهاده‌های دامی با کمبود مواجه شدند، باید از ذخایر استفاده کنند تا با مشکل کمبود تولید مرغ مواجه نشویم. 

وی با بیان اینکه مرغ استان ایلام نباید به صورت زنده از استان خارج شود، گفت: مرغ مازاد باید پس از کشتار و با نظارت کامل و در صورت تامین نیاز استان به سایر استان‌ ها صادر شود. 

معاون بازرگانی وزارت صمت بیان کرد: با توجه اینکه ایلام جزو استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود در بحث تامین کالاهای اساسی مورد توجه ویژه سازمان صمت است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها