|
کدخبر: 186053 ساغر رحیمی‌شاد

در گفتگوی گسترش نیوز با مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار:

فوری/ مرغ جیره بندی خواهد شد؟

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار گفت: «فروش مرغ به صورت کوپنی بستگی به سیاست‌های دولت دارد که تصمیمی برای تغییر محل تزریق یارانه داشته باشد یا خیر. اگر محل توزیع یارانه بخواهد از حلقه اول تولید مستقیم به مصرف‌کننده داده شود احتمالا باید تمهیداتی از سوی دولت صورت بگیرد».

اصناف فوری/ مرغ جیره بندی خواهد شد؟

کمبود و گرانی مرغ از ماه‌های گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد. این وضعیت روز به روز نگران کننده‌تر می‌شود و حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که فروش مرغ به صورت کوپنی قرار است انجام شود. برای بررسی جزئیات بیشتر این موضوع با مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار، محمدعلی کمالی سروستانی به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

محمدعلی_کمالی_سروستانی

محمدعلی کمالی سروستانی در ابتدای صحبت‌های خود به خبرنگار سرویس اصناف گسترش نیوز گفت: «ما به لحاظ میزان جوجه ریزی در سه ماهه گذشته، در هر ماه حدودا ۱۱۴ میلیون تومان جوجه ریزی داشتیم که این مقدار حدودا ۱۰۰ هزار تن مرغ تولید خواهد کرد. در حال حاضر به دلیل اینکه در فصل گرما هستیم مرغ وزن نمی‌گیرد به همین خاطر میزان جوجه ریزی  آن ۱۰۰ هزار تن کاهش پیدا می‌کند و ورودی گوشت مرغ نیز کم می‌شود که به دلیل استرس های گرمایی است.  قطعی برق چند وقت اخیر نیز هم از لحاظ اینکه تلفات را بالاتر برده و هم اینکه نظم کشتار را به هم ریخته متاسفانه این جریان را تشدید کرده است».

توزیع مرغ در چرخه ناسالم

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار در ادامه اظهارداشت: «موضوع دیگر فاصله قیمتی است که به دلیل نسبت هزینه‌های تولید به قیمت مصوب مجددا ایجاد شده است. هنوز ۱۰ روز از مصوبه قیمت مرغ نگذشته بود که همان کارگروه‌ها قیمت نهاده ها و حمل ونقل را نیز  افزایش دادند. جوجه یک‌روزه که باید ۴۲۰۰ تومان دست مرغدار برسد تا ۱۰ هزارتومان هم رسیده است. این‌ موارد هزینه‌های تولید را افزایش داده و باعث شده مرغ در یک شبکه توزیع سالم به دست مردم نرسد. نکته آخر، نظام توزیع بعد از کشتار است که در آن نظام هم هیچ کنترلی صورت نمی‌گیرد».

سروستانی در ادامه افزود: «فروش مرغ به صورت کوپنی بستگی به سیاست‌های دولت دارد که تصمیمی برای تغییر محل تزریق یارانه داشته باشد یا خیر. اگر محل توزیع یارانه بخواهد از حلقه اول تولید مستقیم به مصرف‌کننده داده شود احتمالا باید تمهیداتی از سوی دولت صورت بگیرد».

ممنوعیت فروش مرغ به صورت قطعه بندی اشتباه بود

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار در صحبت‌های پایانی خود به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «ممنوعیت فروش مرغ به صورت قطعه بندی اشتباه بود و این کار نیاز بازار است. کسی که این تصمیم را گرفته به واقعیت‌های بازار توجه نکرده است. این ممنوعیت فقط باعث مشکلات بهداشتی و افزایش معضل قاچاق می‌شود، ما باید به واقعیت‌های بازار توجه کنیم نه اینکه فقط به زور و جلوگیری کردن متوسل شویم زیرا اینگونه چیزی حل نمی‌شود».

 

  • ناشناس ارسالی در

    خدا کنه هر جای مرغ بهم میرسه فقط تخت کوردش نباشه دوست ندارم البته قسمت دمش هم دوست ندارم اگر فیله داشته باشه فیله رو دوست داره اگر نیست همون بال وگردن طوری نیست سینه ورانش مال مسولین اونا بخورند انگار ما خوردیم دیگران کاشتن ما خوردیم ما نمیگاریم خودمون میخوریم

  • ناشناس ارسالی در

    روحانی اگر از اول کالا کپنی بود این همه افزایش قیمن نبود

ارسال نظر