|
کدخبر: 184466 ساغر رحیمی‌شاد

در گفتگوی گسترش نیوز با روسای اتحادیه‌های تهیه و توزیع گوشت گاو و گوسفندی مطرح شد:

وضعیت بحرانی بازار گوشت بعد از بحران برق

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی اظهار داشت: «گوشت محصولی است که زود خراب می‌شود در نتیجه نگه داری آن کمی سخت است. این مسائل در فروش هم تاثیر گذاشته و میزان فروش را کم کرده است. این قطعی همچنین در کیفیت گوشت تاثیر گذاشته ولی خسارت زیادی به بار نیاوده است».

اصناف وضعیت بحرانی بازار گوشت بعد از بحران برق

قطعی برق در روزهای اخیر نگرانی بسیاری از افراد را برانگیخته است و همچنین خسارت‌های زیادی برای واحد‌ها صنفی مختلف مخصوصا واحد‌های که در آن کالای خوراکی توزیع می‌شود به بار آورد. برای بررسی بیشتر این موضوع با روسای اتحادیه‌های تهیه و توزیع گوشت گاوی وگوشت گوسفندی به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

علی_اصغر_ملکی

 

علی اصغر ملکی در ابتدای صحبت‌های خود به خبرنگار سرویس اصناف گسترش نیوز گفت: «این قطعی برق باعث مشکلاتی برای بسیاری از واحدهای ما شد. وقتی مشتری مراجعه می‌کند نیاز به چرخ گوشت و ترازو دارد که این‌ها برقی است در نتیجه نمی‌تواند خرید کند. و گاها کرکره مغازه هایشان بالا یا پایین می‌ماند که باعث معطلی فروشندگان می‌شود. و اینکه گوشت محصولی است که زود خراب می‌شود در نتیجه نگه داری آن کمی سخت است.  این مسائل در فروش هم تاثیر گذاشته و میزان فروش را کم کرده است. این قطعی همچنین در کیفیت گوشت تاثیر گذاشته ولی خسارت زیادی به بار نیاوده است».

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی اظهار داشت: « الان  قیمت بره ماده کاهشی تر شده است و در وزن های بالاتر کمی گران تر فروخته می‌شود.  در حال حاضر دام به سهولت پیدا و کشتار می‌شود. خوشبختانه فعلا صادرات نداریم زیرا  با این کار خودمان هم دچار آسیب می‌شویم. واردات هم دیگر به آن صورت انجام نمی‌شود. با توجه به گرمی هوا هم مصرف گوشت خیلی بالا نیست و بازار به اندازه عرضه و تقاضا نیازمان را برآورده می‌کند».

خندان-رو-جوان

علی خندان‌رو جوان، رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «این قطعی به لبنیات فروشی‌ ها، رستوران‌ها و همچنین خود صنف ما هم خسارت‌ زیادی را وارد کرد؛ زیرا تاثیر بسیار زیادی روی کاهش کیفیت گوشت می‌گذارد. این اتفاق باعث سوختن موتورهای یخچال ها می‌شود. الان در یکی از میادین تره بار ۲۰۰ کیلو گوشت دور ریخته شد و هیچکس هم پاسخگو نیست».

 

ارسال نظر