|
کدخبر: 164029

صف های طولانی مرغ همچنان پابرجا هستند

قرارگاه ساماندهی مرغ کشور که به منظور تنظیم بازار مرغ تشکیل شد ازورود بیش از نیاز مرغ از استان‌های معین خبر می‌دهد، اما مردم هنوزبرای تامین این کالای استراتژیک دغدغه دارند.

اصناف صف های طولانی مرغ همچنان پابرجا هستند

دو روز پیش وزیر جهاد کشاورزی از رسانه ملی اعلام کرد که با برنامه ریزی های انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی بازار مرغ آرام گرفت و با بازدیدهای شخص ایشان از مراکز عمده فروشی و خرده فروشی شاهد این "آرامش و خوشحالی" در مردم بودند.

برای اینکه این آرامش را در بازار مرغ به تصویر بکشیم به تعدادی از میادین میوه و تره بار(بهمن،جلال آل محمد، صادقیه) رفتیم که از مراکز اصلی توزیع مرغ به شکل عمده فروشی و خرده فروشی هستند.

در گزارش میدانی ما خبری از خوشحالی مردم و کاهش صف های طولانی مرغ نبود. برخی بعد از ساعت ها انتظار در صف، مرغ گیرشان نیامده و با وعده توزیع مرغ در بعد از ظهر همان روز صف را ترک کردند.عدهای هم می گفتند اصلا مرغ در میدان تره بار توزیع نشده است.

البته استان های دیگرکشورهم مشابه این وضعیت را داشتند و مردم با صف های طولانی،توزیع کم و نامناسب مواجه بودند.

از مراکز عمده فروشی توزیع مرغ به خرده فروشی ها و مغازه های مرغ فروشی رفتیم ولی با یخچال های خالی آنها روبرو شدیم. خرده فروشی ها از صف های طولانی برای خرید مرغ شکایت داشتند و در خواست آنها تحویل کالا به شکل منطقه ای و درب مغازه به دلیل تجمع و شلوغی در مراکز عمده فروشی و هزینه حمل اضافی بود.

همین اتفاق ها باعث شد تا با سخنگوی قرارگاه ساماندهی مرغ کشور همراه شویم تا وضعیت توزیع و عرضه مرغ را از نزدیک ببینیم.

۴ استان به تهران مرغ ارسال می کنند

علیمراد سرافرازی سخنگوی قرارگاه ساماندهی مرغ کشور گفت: برای حل مشکل تامین مرغ استان تهران از استان های گلستان،مازندران،گیلان وسمنان به عنوان استان های معین، مرغ وارد این استان شده است.

او با اشاره به اینکه حداکثر نیاز استان تهران هزار و ۲۰۰ تن است، افزود: بیش از نیاز استان تهران مرغ وارد شده است و دیگر نیازی به صف های طولانی و ازدحام درمراکز عمده فروشی وخرده فروشی نیست.

او ادامه داد: با روند توزیع مرغ که از چند روز گذشته آغاز شده است در همه مناطق استان تهران مشکلی برای تامین این کالا وجود ندارد و در همه مناطق مرغ با قیمت مصوب در خرده فروشی ها وجود دارد.

سخنگوی قرارگاه ساماندهی مرغ کشور در پایان گفت: هر چند میادین اصلی تامین کننده مرغ خرده فروشان هستند ،اما تحویل مرغ درب مرغداری که درخواست خرده فروشان بود پیشنهاد خوبی است و قابلیت انجام دارد.

کمبود مرغ در تهران لکه ای و بخشی است

ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بی نظمی بازار مرغ با تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ کشور با ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور دستگاه های وزارت صمت و کشور ساماندهی شد.

او کمبود مرغ در استان تهران را لکه ای دانست و افزود: در بعضی مناطق مرغ توزیع نشده است و با ورود روزانه هزار و ۴۰۰ تن مرغ از استان های معین مشکل تامین مرغ از استان تهران و سایر شهرستان ها حل خواهد شد.

او با بیان اینکه صف ها کم شده و به زودی مرغ درهمه مناطق استان تهران توزیع خواهد شد، ادامه داد: ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ بیش از نیاز وارد استان تهران شده است اما کمی زمان می برد تا دربازار توزیع شود.

فصاحت تصریح کرد: کشتارگاه ها موظف هستند مرغ را با قیمت مصوب عرضه کنند و مراکز قطعه بندی مرغ هم موظفند با قیمت مصوب خرید کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر