|
کدخبر: 163791

نگرانی از کاهش قیمت مرغ

قائم مقام انجمن ملی شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ با بیان اینکه نگران کاهش قیمت مرغ به زیر قیمت مصوب هستیم گفت: میزان تولید مرغ بالا است و این امکان وجود دارد که ظرف یک تا دو هفته آینده به زیر قیمت مصوب برسد.

اصناف نگرانی از کاهش قیمت مرغ

علی صابری اظهار کرد: تشکیل قرارگاه مرغ برای رفع مشکلات و ایجاد مجموعه منسجم مناسب است و باعث می شود که استاندارها بی دلیل جلوی خروج مرغ از استان خود را نگیرند و برای تنظیم بازار خود وزارت جهادکشاورزی تصمیم واحدی بگیرد.

وی افزود: مشکل بازار مرغ به خاطر عدم اصلاح قیمت مرغ بود و اینکه برای تولید کننده توجیه اقتصادی وجود نداشت هر چند که رقم ۲۴۹۰۰ تومانی فعلی مرغ نیز ۲ هزار تومان کمتر از قیمت پیشنهادی انجمن بود اما اکنون مجادله ای سر قیمت وجود ندارد و همه باید کمک کنند تا بازار مرغ روی آرامش ببیند.

قائم مقام انجمن ملی شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ ادامه داد: با توجه به افزایش تولید حتی این این نگرانی وجود دارد قیمت مرغ در فاصله زمانی یک تا دو هفته آینده به زیر قیمت مصوب خود برسد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که نگرانی برای تامین مرغ مورد نیاز در ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد زیرا تولید بالا است و قیمت ها از نرخ مصوب عدول نکند.

 صابری اظهار داشت: البته به فردای تامین نهاده های دام و طیور اعتباری نیست و این نگرانی درباره وضعیت تامین آنها در آینده نیز وجود دارد اما وضعیت تامین نهاده ها در ۳ ماه گذشته مناسب بوده است.

وی همچنین درباره اختصاص ارز به واردات نهاده ها اظهار داشت: ارز اختصاصی به واردات نهاده های دامی حذف شود بهتر است زیرا دیگر دولت نمی تواند در قیمت گذاری مرغ و واردات نهاده ها دخالت داشته باشند و در این شرایط بازار خود تنظیم می شود.

 صابری در پاسخ به اینکه میزان جوجه ریزی افزایش یافته است گفت: جوجه یک روزه جوجه و گوشت مرغ به اندازه کافی است اما به گیر و به بند ها و تصمیم گیری جداگانه استانداران باعث به هم ریختن توزیع در بازار می شود.

وی گفت: در صورتی که مردم به دلیل نگرانی از مشکلات دوباره توزیع اقدام به ذخیره سازی خانگی مرغ نکنند مشکلی برای تامین این محصول نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها