|
کدخبر: 124512 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

فینالیست ‌های جام جهانی خوراک دام اعلام شد

در این دوره از رقابت‌ها، ایده‌های متنوعی برای شرکت در مسابقه ارائه شد. البته بیش از همه بر یافتن راه‌هایی جدید و پایدار جهت حل چالش‌های اصلی صنعت خوراک دام تمرکز شده است

اصناف فینالیست ‌های جام جهانی خوراک دام اعلام شد

دامداران و پرورش‌دهندگان طیور، بی‌صبرانه و مشتاقانه، در انتظار چه ابتکارات و خلاقیت‌هایی هستند؟ آنها در رویای چه پیشرفت‌ها، فناوری‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلاتی هستند؟ برای تسهیل و تشویق نوآوری در یکی از بخش‌های مهم صنعت پرورش دام، طیور و آبزیان یک مسابقه و چالش جهانی تدارک دیده شده است. همه شرکت‌هایی که در زمینه‌های مختلف مرتبط با خوراک حیوانات فعالیت می‌کنند می‌توانند در بخش‌های مختلف این مسابقه که از آن با عنوان جهانی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان یاد می‌شود شرکت کنند. نامزدهای حضور در دور آخر این مسابقه معرفی شدند. با گسترش ‌‌نیوز همراه باشید.

دومین دوره مسابقه

مسابقه Feed & Food Tech Challenge یا چالش خوراک و فناوری خوراک با هدف شناسایی برترین نوآوری‌های مهم در صنعت دامپروری، پرورش آبزیان و پروتئین‌های جایگزین غذایی، امسال نیز توسط شرکت  Nutreco برگزار شد. این شرکت می‌خواهد بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های فعال در این صنعت به ویژه شرکت‌های نوظهور را به سرمایه‌گذاری و تلاش و فعالیت تحقیقاتی بیشتر تشویق کند. لازم به ذکر است که اولین دوره این مسابقه جهانی در سال ۲۰۱۷ توسط  همین شرکت برگزار شد. شرکت‌ هلندی Dutch یکی از پیشتازان و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خوراک دام و طیور به شمار می‌آید.

امسال نیز ۱۵ شرکت تازه تاسیس در جریان یک رویداد مجازی سه روزه، ایده‌های خود را به هیئت داوری گروه‌های مربوطه ارائه کردند.

مدیر سرمایه‌گذاری Nutreco و رئیس هیئت داوری این چالش در ارتباط با کم و کیف برگزاری دوره دوم رویداد اظهار داشت: «در این دوره از رقابت‌ها، ایده‌های متنوعی برای شرکت در مسابقه ارائه شد. البته بیش از همه بر یافتن راه‌هایی جدید و پایدار جهت حل چالش‌های اصلی صنعت خوراک دام تمرکز شده است».

در این دوره استارتاپ فنلاندی EniferBio تولیدکننده پودر پروتئین برای صنعت آبزی‌پروری، نامزد نهایی برای بخش آبزی‌پروری به همراه دو نامزد نهایی دیگر برای بخش دامپروری و پروتئین‌های جایگزین معرفی شده‌اند.

نامزد نهایی بخش آبزی‌پروری

تیم تحقیقاتی Enifer Bio از بخش جنگلداری یا صنعت بیواتانول که دارای منابع کربن تجدید‌پذیر هستند، برای تولید مایکوپروتئین Pekilo ، نوعی پروتئین تک سلولی (SCP) مشتق شده از قارچ‌ها استفاده می‌کند.

طبق اعلام اعضای این تیم ویژگی‌های منحصر به فرد قارچ Pekilo آن را به یک ارگانیسم ایده‌آل برای تولید پروتئین تک‌سلولی تبدیل کرده و پروتئین گفته شده این قابلیت را دارد که به عنوان جایگزینی پایدار به جای کنسانتره پروتئین سویا و پودر ماهی در خوراک آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که این شرکت بیوتکنولوژی فنلاندی فعالیت خود را با ساخت و راه‌اندازی دستگاه انکوباتور Launchpad آغاز کرده که توسط سازمان تحقیقات فنی فنلاند VTT اداره می شود.

نامزد نهایی بخش دام

هیئت داوری در بخش دام، پلتفرم مدیریت و تجزیه و تحلیل داده و اطلاعات که توسط استارتاپ پول تریکس عرضه شده است را به عنوان برنده امسال انتخاب کرد. این شرکت قصد دارد از طریق این پلتفرم نظارت از راه دور و نظارت در زمان واقعی برای اقدامات فوری را اجرایی کند که در نتیجه  آن، تولیدات دامی کارآمدتر، پایدارتر و مسئولانه‌تر خواهد شد.

نامزد نهایی بخش پروتئین‌های جایگزین

هیئت‌داوران یک شرکت خوراک حیوانات خانگی از ایالات‌متحده به نام Bond Pet Foods را به عنوان برنده پروتئین‌های جایگزین انتخاب کرد. گفته می‌شود این استارت آپ از طریق تخمیر، پروتئین‌های حیوانی آزمایشگاهی با کیفیت بالا را تولید می‌کند.

شایان ذکر است که تمامی شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. ایده‌های خلاقانه‌ای که حداکثر ۲۰ نفر از اعضای هیئت داوری به آن رای دهند به بخش اصلی مسابقه وارد می‌شوند.

منبع: all about feed

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها