|
کدخبر: 307621

شریفی ها را دریابیم آنها سرمایه های کشورمان هستند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکیدبر اینکه سه سال تلخ را در دانشگاه‌ها پشت سر گذاشتیم، گفت: دانشجویان امسال نیازمند فضای متفاوت در دانشگاه‌ها هستند و باید خاطرات خوبی برای آنها رقم بزنیم.

آموزشی شریفی ها را دریابیم آنها سرمایه های کشورمان هستند

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در آیین کلنگ زنی پروژه مجتمع مسکونی استادسرای دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های فنی و صنعتی است، گفت: قطعا اساتید، دانشجویان و فارغ‌الحصیلان دانشگاه صنعتی شریف یکی از بهترین و با ارزش‌ترین سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند که هر کدام از آنها از نظر ریالی نیز میلیاردها تومان برای کشور ما ارزش دارند، بر این اساس بسیاری از پیشرفت‌های عرصه فنی کشور مرهون تلاش‌های تربیت‌یافتگان این دانشگاه است، بنابراین باید قدر آنها را بدانیم و درجهت رفع مشکلات تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت معیشتی اساتید دانشگاه‌ها مناسب نیست، تصریح کرد: متاسفانه یک استادیار تمام بعد از ۲۰ الی ۳۰ سال تلاش نمی‌تواند هزینه‌های خود را تامین کند و هیچ دفاعی در عرصه رفع نیازهای معیشتی اعضای هیات علمی کشور نداریم و باید وضعیت آنها در عرصه نیازهای مادی ترمیم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: یکی از نیازها و دغدغه‌های اعضای هیات علمی به‌ویژه اساتید جوان امر مسکن آنها است که با ساخت مسکن توسط دانشگاه‌ها نیازهای این افراد حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده رفع خواهد شد. ضمن اینکه موتور امید، انگیزه و نشاط نیز در بین جوانان کشور و استادان دانشگاه روشن می‌شود، چرا که اگر استادی با انگیزه و امید باشد، دانشجوی امیدوار نیز تربیت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی در پایان تاکید کرد: ما سه سال تلخ را در فضای دانشگاه‌ها تجربه کردیم؛ در واقع دو سال با کرونا و آموزش‌های مجازی مواجه بودیم و سال گذشته نیز شاهد اتفاقات تلخ در این مراکز شدیم، بر این اساس دانشجویان ما امسال نیازمند فضای متفاوت در دانشگاه‌ها هستند و باید خاطرات خوبی را برای آنها رقم بزنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها