|
کدخبر: 304710

علت اخراج استاد دانشگاه شریف چه بود؟

رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در حالی سناریوهای ساختگی اخراج اساتید را به بهانه پایان همکاری دکتر علی شریفی زارچی عضو هیات علمی دانشگاه شریف کلید زده‌اند که واقعیت ماجرا چیز دیگریست و دلیل این پایان همکاری بی‌توجهی شخص او به هشدارهای دانشگاه بوده است.

آموزشی علت اخراج استاد دانشگاه شریف چه بود؟

 دکتر علی شریفی‌زارچی استادیار پیمانی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در توییتی اعلام کرد که نامه اخراج خود از این دانشگاه را دریافت کرده است.

این توییت آغازی برای سناریوهای ساختگی رسانه‌های معاند شد تا این موضوع را بهانه کنند و به دروغ بگویند جمهوری اسلامی به دنبال حذف استادان منتقد است در حالی که براساس آنچه در روزنامه شریف اعلام شده، دبیر هیات اجرایی جذب اساتید دانشگاه صنعتی شریف، علت اصلی اخراج دکتر علی شریفی زارچی را بی‌توجهی این استادیار به دعوت کتبی و شفاهی دانشگاه در فواصل مختلف برای ارائه درخواست تمدید عضویت پیمانی خود به همراه مستندات فعالیت‌های علمی اعلام کرده است.

دکتر سعید بهزادی‌پور در این خصوص توضیح داد: اساتیدی که به‌ صورت پیمانی همکاری‌شان با دانشگاه شروع می‌شود، تا مدت پنج سال فرصت دارند که برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی‌ آزمایشی اقدام کنند. پس از این مهلت، عضو هیات علمی باید درخواست تمدید عضویت پیمانی بدهد که تحت شرایطی قابل پذیرش خواهد بود.

بهزادی پور اظهارکرد: مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی دکتر شریفی‌ زارچی به‌ عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید که از ۹ ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، سه مرتبه با ارسال نامه‌هایی از ایشان دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متاسفانه به‌رغم این درخواست‌ها و پیگیری های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی ایشان صورت نگرفت.

وی افزود: به عبارتی از ۲۶ ماه پیش، سه‌بار به دکتر علی شریفی زارچی برای تکمیل مستندات اخطار دادیم.

بهزادی پور ادامه داد: در نهایت هیات اجرایی جذب دانشگاه متشکل از آقایان دکتر سعید سهراب‌پور، محمدرضا عارف، اعظم ایرجی‌زاد، حمیدرضا ربیعی، آریا الستی، محمود سعادت، محمدجعفر عبدخدایی، محمود بهمن‌آبادی، ابراهیم سوزنچی و بنده به‌ عنوان اعضای حقیقی و آقایان دکتر جلیلی و حجت‌الاسلام طباطبایی به‌ عنوان اعضای حقوقی هفته گذشته رأی به پایان همکاری ایشان دادند.

وی گفت: در دو سال گذشته نیز سه نفر دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف توسط هیات اجرایی جذب و در اجرای آیین نامه های مربوطه قطع همکاری شده‌اند که مستندات مربوطه در اختیار هیات اجرایی جذب دانشگاه است و در صورت لزوم ارائه خواهد شد.

استاد پیشکسوت دانشکده مکانیک: همه، شریف را به مقرراتش می‌شناسند

در ادامه به سراغ دکتر سعید سهراب‌پور رییس دانشگاه در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹ و استاد پیشکسوت دانشکده مکانیک و عضو هیات اجرایی جذب دانشگاه رفتیم تا روایت وی را از این ماجرا بشنویم.

سهراب پور در این خصوص می گوید: دکتر شریفی زارچی بعد از اینکه دوران پنج ساله قراردادش تمام شد، باید مدارکی ارائه می‌کرد تا نشان دهد با فعالیت‌های علمی خود امتیازهای لازم را کسب کرده است اما این کار را نکرد.

وی گفت: سه مرتبه به ایشان نامه زده شد اما مستندات را ارائه نکرد. این یعنی چه؟ بالاخره ما هم قبلاً همچین اساتیدی داشتیم که به علت این مساله، خدمت‌شان پایان یافته است.

سهراب پور اظهار داشت: دانشگاه که مسخره افراد نیست؛ بالاخره قوانین و نظم و ترتیبی داریم و خانه خاله نیست. چندین بار هم به ایشان گفتیم اما جواب ندادند. قبلاً هم چندین بار این اتفاق افتاده است که ادامه خدمت نداده‌اند.

وی با بیان اینکه، نظم و ترتیب یکی از خصوصیات مهم دانشگاه صنعتی شریف است، افزود: تمام مدارک تذکرات پی‌درپی به ایشان موجود است و به نظر من دانشگاه باید این مدارک را منتشر کند تا همه ببینند؛ یک نامه هم نیست و چندین نامه است.

رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: نامه رییس دانشکده به ایشان که تذکر داده تا وظایف آموزشی‌اش را عمل کند هم موجود است. این تصمیم کاملاً نظر هیات جذب شریف بوده است چرا که دانشگاه قوانین و مقرراتی دارد.

وی این راهم گفت که بنده اصلا این آقا را به عنوان فرد حقیقی نمی‌شناسم اما به هر حال هیات علمی بوده و مثل سایر افراد با پرونده وی مواجهه داشته‌ایم.

سهراب پور افزود: روند علمی ایشان هم یک زمانی خوب بوده اما باید به مرور ترفیع بگیرد تا نهایتاً وضعیت وی رسمی و قطعی شود اما این کارها را انجام نداده است؛ این روند مقرراتی دارد و همه اساتید هم این مقررات را می‌دانند. رای‌گیری هیات جذب اتفاقاً مخفی است و در نهایت نتیجه را اعلام می‌کند.

وی گفت: یکی از دلایلی که شریف، دانشگاه سطح اول کشور است، رعایت نظم و ترتیب بوده است که از زمان مرحوم دکتر مجتهدی که بنیانگذار شریف بود، رعایت شده است و برای همین نظم و انضباط، به اینجا رسیده است. از سایر اعضا هم بروید بپرسید.

در بخشی از نامه قطع همکاری ارسال شده به دکتر علی شریفی زارچی که توسط دبیر هیات اجرایی جذب جهت اجرا به رییس دانشگاه ابلاغ شده، آمده است: دانشگاه با توجه به پایان مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی ایشان، سه مرتبه در تاریخ‌های ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ و ۳۰ آذر ۱۴۰۰ و ۵ شهریور ۱۴۰۱ در نامه‌هایی، از وی خواسته است تا مستندات علمی خود را برای تمدید قرارداد یا تبدیل وضعیت ارائه کند.

از طرفی در این ابلاغیه به نامه رییس سابق دانشکده مهندسی کامپیوتر هم درباره عدم انجام بخشی از وظایف آموزشی، تحصیلات تکمیلی و پژوهشی ایشان هم اشاره شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها