|
کدخبر: 304339

خروجی های شریف مهم تر از ورودی ها هستند

رئیس دانشگاه شریف گفت: فردی که در این دانشگاه آموزش می‌بیند قانون مدار و با اخلاق است ، عدم رعایت هنجارهای اجتماعی، ملی و مذهبی در شریف خط قرمز است.

آموزشی خروجی های شریف مهم تر از ورودی ها هستند

شانزدهمین همایش تخصصی معرفی رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف  با عنوان انتخاب شریف، با هدف آشنایی بیشتر داوطلبان با رشته‌ها و محیط دانشگاه صنعتی شریف و کمک به انتخاب رشته بهتر داوطلبان، امروز در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و اقتصاد این دانشگاه برگزار شد.

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، ضمن خیر مقدم به حاضران و داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ گفت: امیدوارم سال تحصیلی جدید را با نشاط شروع کنید و چه در دانشگاه شریف باشید یا در دانشگاه‌های دیگر برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم اثرگذار باشید.

وی افزود: ما دانشگاه شریفی‌ها بسیار خوشحال هستیم که شما بزرگواران در جمع ما حضور دارید. امیدوارم آخرین باری نباشد که در این جمع هستید، ان‌شاءالله در مقام‌های دیگری از جمله هیأت علمی شریف، موسس دانش‌بنیان و دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه شریف در خدمت شما عزیزان باشیم. بنده به نوبه‌ خودم از همینجا به مدت چند دهه به شما بزرگواران برای ورودتان به شریف تبریک می‌گویم.

جلیلی ضمن معرفی خود و بیان چند نکته مهم برای شناخت بهتر دانشگاه شریف گفت: بنده تعریف زیست‌بوم را برای دانشگاه شریف به کار‌ می‌برم، اگر شما به نقشه تهران توجه کنید در ضلع شمال غربی میدان آزادی یک منطقه محصوره بین محمد علی جناح ، شیخ فضل الله و یادگار امام، میدان آزادی است. این منطقه ۲۵۰ هکتار است که در حال حاضر ۲۰ هکتار آن جایی است که ما الان در آن ایستاده‌ایم، بقیه ۲۳۰ هکتار دیگر نامش ناحیه نوآوری شریف است و همه باهم تشکیل یک زیست بوم داده است، این زیست بوم منحصر به فرد نیست اما یک زیست بوم خوب کشور است.

وی افزود: این زیست بوم با آموزش شروع شده و کنکور شما را وارد وجهه آموزشی این زیست‌بوم می‌کند. آموزش با پژوهش تکمیل می‌شود و با فناوری استمرار پیدا می‌کند. در این محدوده ۷۰۰ شرکت در ۲۵۰ هکتار با مردم زندگی‌می‌کنند؛ بعضی از این ۷۰۰ شرکت برای شریفی‌ها است و برخی دیگر برای غیرشریفی‌ها.

جلیلی در ادامه گفت: شما می‌خواهید وارد دوره‌‌ای از زندگی شوید و باید حس کنید بیشترین اثر را داشته باشید، الان برخی از شما برای دوره کارشناسی وارد دانشگاه شریف می‌شوید و در اوایل مهرماه برخی از افراد با مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری و برخی هم به عنوان عضو هیأت علمی وارد دانشگاه می‌شوند که همه ورودی شریف هستند. حتی قرار است برخی از اعضای هیأت علمی جوان زندگی جدیدشان را به عنوان معلم و استاد شروع کنند.

رئیس دانشگاه شریف افزود:ورودی‌های شریف برای ما مهم هستند اما خروجی مهم‌تراست.

*  ایستادن ممنوع است

جلیلی خطاب به داوطلبان گفت: شما وارد محیطی می‌شوید که در این محیط  باید چند بعدی فعالیت کنید و ایستادن در آن ممنوع است، شریف برای زندگی‌است زندگی الان به ریاضی و فیزیک و شیمی نیست. اگر زندگی خودتان در شریف خوب شکل گرفت، باید به خانواده‌هایتان هم برسید.

رئیس دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: فردی که در دانشگاه صنعتی شریف آموزش می‌بیند قانون مدار و با اخلاق است، عدم رعایت هنجارهای اجتماعی، ملی و مذهبی در شریف خط قرمز است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها