|
کدخبر: 290485

شروع رسیدگی به اعتراضات رتبه‌ بندی از این تاریخ

کارگروه‌های بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین در استان‌ها تشکیل می‌شود و به اعتراض معلمان رسیدگی خواهد شد.

آموزشی شروع رسیدگی به اعتراضات رتبه‌ بندی از این تاریخ

کار کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه‌بندی از ۱۹ فروردین در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور تشکیل خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

معلمانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه‌بندی خود ثبت اعتراض کرده یا خواهند کرد، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه‌های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده اصلاحی اقدام و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به عمل آورده و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.

اعضای میز تکریم و پاسخگویی به رتبه‌بندی عبارت است از: رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان، یک نفر از ارزیابان حرفه‌ای آموزش دیده تحت عنوان کارشناس فنی، نماینده مدیر منابع انسانی استان، نماینده اداره فناوری استان، نماینده مدیر حراست استان و نماینده اداره سنجش استان همچنین متناظر این کارگروه در سطح منطقه تشکیل خواهد شد.

وظایف میز تکریم و پاسخگویی

پاسخگویی مناسب و مطلوب به مراجعه حضوری و غیر حضوری درباره رتبه‌بندی.

احصاء گزارشات، مستندسازی و ارائه به سطح بالاتر.

آسیب‌شناسی فرایند برنامه و ارائه راهکار.

ارائه شماره تلفن‌های لازم جهت پاسخگویی تلفنی در دو شیفت کاری.

تهیه امکانات لازم در راستای تکریم ارباب رجوع.

ایجاد فضای مناسب و مطلوب جهت انتظار مراجعین.

تهیه بانک سوالات پرتکرار.

رئیس هیئت ممیزه می‌تواند با توجه به اقتضای شرایط از افراد تاثیرگذار و مؤثر در اقناع عمومی در قالب میز پاسخگویی استفاده کند.

راهبری و نظارت بر میزهای تکریم و پاسخگویی مناطق با میز پاسخگویی استان با مسئولیت رئیس اداره ارزیابی استان خواهد بود.

نحوه رسیدگی به اعتراضات

 گام اول: ثبت اعتراض

هرگونه اعتراض فردی به نحوه رسیدگی، ارزیابی و رتبه تعیین شده مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه رتبه‌بندی معلمان انجام می پذیرد.

تمام مراحل ثبت اعتراض، رسیدگی و تعیین رتبه معلمان به صورت الکترونیکی در بستر سامانه mymedu.ir و به صورت شفاف به تفکیک مولفه‌ها انجام خواهد شد.

ثبت اعتراضات در هیئت ممیزه بالاتر و پس از رؤیت کارنامه رتبه‌بندی توسط همکاران ذینفع آغاز و تا ۱۰ روز قابل ویرایش است.

پذیرش و ثبت اعتراض خارج از سامانه مربوط یا خارج از مهلت مقرر قانونی امکان‌پذیر نیست.

اعلام اعتراض از رویه و عملکرد کلی یا تصمیمات نوعی - تصمیماتی که برای همه یا تعداد زیادی از مشمولان، حق یا تکلیف ایجاد می‌کند- هیئت‌های ممیزه شهرستان، منطقه، ناحیه یا استان از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و بدون قید زمانی قابل دریافت و رسیدگی است. دریافت و رسیدگی به اعتراضات فردی نسبت به نحوه رسیدگی، ارزیابی و رتبه تعیین شده هر یک از همکاران مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان از این طریق امکان‌پذیر نیست.

 مرجع رسیدگی به اعتراض

مرجع رسیدگی به اعتراضات فردی مشمولین به ترتیب در رتبه‌های آموزشیار معلم و مربی معلم، هیئت ممیزه استان و مشمولین رتبه‌های استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم، هیئت ممیزه مرکزی است. هیئت‌های ممیزه می‌توانند به تناسب حجم و تعداد اعتراضات وارده نسبت به پیش بینی سازوکار رسیدگی و ایجاد کارگروه‌های موضوعی و تخصصی به شرح این دستورالعمل اقدام کنند.

گام دوم: اصلاح مستندات

پس از ثبت اعتراض، معلمان می‌توانند نسبت به ارائه مدارک و مستندات اصلاحی خود، صرفاً در مؤلفه‌های مورد اعتراض در بستر سامانه اقدام کنند.

گام سوم: فرآیند رسیدگی

کارگروه تخصصی نظارت و پاسخگویی به اعتراضات حوزه ستاد و استان با بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی استان و مناطق به عنوان بازوان اجرایی، نسبت به رسیدگی به موارد اعتراضی در سطح منطقه، استان و ستاد به شرح زیر اقدام می‌کند.

جهت تکریم همکاران پیشکسوت و باسابقه، رسیدگی به اعتراضات با اولویت بازنشستگان و همکاران دارای سنوات ۳۰ سال و بالاتر سپس به ترتیب سنوات صورت می‌گیرد.

نحوه رسیدگی به اعتراض

در صورت اعتراض به عناوینی که نیاز به ارائه مستند نداشته و جنبه توسعه رفتار همکاران را دارند کمیته‌های تخصصی، اعتراض را در شاخص‌های رفتاری ذیل آن بررسی و گزارش رفتار می‌کنند.

مستنداتی که در هریک از شایستگی‌های مورد اعتراض بارگذاری شده توسط کارگروه تخصصی بر اساس مؤلفه‌های "تاریخ، موضوع، صحت امضا، تطابق با شایستگی و تکراری بودن" مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چنانچه در ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز برای سنجش شایستگی‌های معلم و تجربه افراد مشمول، محرز شود فردی اطلاعات خلاف واقع در اختیار هیئت ممیزه قرار داده است مراتب جهت رسیدگی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان ارجاع می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها