|
کدخبر: 238272

۲۶ انتصاب مهم یوسف نوری در آموزش و پرورش

بالاخره، یکی از معاونت‌های آموزش و پرورش که مدیر نداشت، صاحب سرپرست شد اما هنوز تکلیف معاونت‌های اصلی آموزش و پرورش مشخص نیست.

آموزشی ۲۶ انتصاب مهم یوسف نوری در آموزش و پرورش

بالاخره، یکی از معاونت‌های آموزش و پرورش که مدیر نداشت، صاحب سرپرست شد اما هنوز تکلیف معاونت‌های اصلی آموزش و پرورش مشخص نیست. در حال حاضر دو ماه است که یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش، سکان زیربنایی‌ترین و بزرگترین دستگاه دولت را به دست گرفته است.

در این مدت، انتصاب انجام شده است؛ اولین انتصاب، «نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری» بود که «ابوالفضل پریمی» منصوب شد؛ پس از وی، «مصطفی عطاران» و «علیرضا کاظمی» به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش انتخاب شدند.

چهارمین انتصاب، انتخاب «قاسم احمدی لاشکی» به عنوان «نماینده وزیر در سفرهای استانی ریاست جمهوری» بود و بعد از وی، «مصطفی بابایی سارویی»، سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش شد.

در ادامه، دو مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب شدند که «محمدخلیل عسکری» به عنوان «مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس» و «علیرضا کریمیان» به عنوان «مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران» انتخاب شدند.

هشتمین انتصاب هم نصیب «احمد محمودزاده» شد که به عنوان «رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی» از وزیر آموزش و پرورش حکم گرفت.

اما نهمین انتصاب به «رضا رضایی» رسید که به عنوان «مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان» منصوب شد؛ در ادامه وزیر آموزش و پرورش ۴ انتصاب همزمان داشت که «صادق ستار‌ی‌فرد به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش»، «حمید طریفی حسینی به عنوان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی»، «مهدی فیاضی به عنوان رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور» و  «مجتبی همتی‌فر به عنوان سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک» انتخاب شدند.

انتصاب‌های بعدی شامل «سیدرضا نظری» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، «حسنعلی میرعبدی» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان، «حجت اله الماسی» به عنوان سرپرست دفتر وزارتی، «علی باقرزاده فاروجی» به عنوان «مشاور وزیر» و «علیرضا نبی» به عنوان «رابط وزارت آموزش و پرورش در ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال دانش‌آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای» منصوب شدند.

نوزدهمین انتصاب به «مصطفی عطاران» به عنوان «سرپرست مرکز حراست» رسید؛ بعد از آن «محمود نقوی» به عنوان «سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان»، «علیرضا رحیمی» به عنوان «سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم» و «علی حجرگشت» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان البرز  منصوب شدند.

وزیر آموزش و پرورش در بیست و سومین انتصاب خود، عباس نجار را به عنوان «سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری» انتخاب کرد و بعد از آن «علی اسماعیلی» به عنوان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان منصوب شد.

بیست و پنجمین انتصاب وزیر آموزش و پرورش بالاخره به معاونت پرورشی و فرهنگی رسید؛ معاونت مهمی که با آمدن وزیر آموزش و پرورش و حکمی که وی به علیرضا کاظمی به عنوان مشاور داده بود، بدون مدیر مانده بود؛ اینک «اصغر باقرزاده»، به عنوان «سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی» منصوب شده است.

اما بیست و ششمین انتصاب هم به «علی پارسانیا» رسید که به عنوان «مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پروش» منصوب شد.

هنوز تکلیف معاونت‌های مهم آموزش و پرورش چون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش که مدیرش بازنشسته شده است و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع که مأموریت مدیرش پایان یافته و از این وزارتخانه رفته، مشخص نشده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر