|
کدخبر: 237943

وزیر آموزش و پرورش حکم جدید صادر کرد

سید رضا نظری با حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گلستان معرفی شد.

آموزشی وزیر آموزش و پرورش حکم جدید صادر کرد

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش گلستان اظهارداشت: متناسب سازی مدارس عادی برای تحصیل دانش آموزان استثنایی در دست اقدام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکصد و ۵۰هزار دانش آموزان استثنایی در کشور در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

طریفی حسینی ادامه داد: نیمی از این تعداد در مدارس عادی و نیمی دیگر در مدارس خاص تحصیل می‌کنند.توانمندسازی دانش آموزان استثنایی و متناسب سازی مدارس عادی برای تحصیل آن‌ها در دست اقدام است.

احسان گوهری‌راد مدیرکل سابق آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: مسائل آموزش و پرورش از دور سهل و ساده به نظر می رسد ولی از نزدیک به جهت ماهیت انسانی آن بسیار ظریف، حساس ، پیچیده و دشوار هستند و در این بین مسائل آموزش و پرورش استان گلستان به علت عدم تناسب رشد امکانات و زیرساخت‌ها با رشد جمعیت دانش‌آموزی ناشی از مهاجرت بی‌رویه به این استان در چند دهه اخیر و همچنین تنوع قومی و فرهنگی  و مذهبی از حساسیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار شده است.

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، هم با تقدیر از حسن‌اعتماد وزیر آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت را نهادی مقدس دانست و گفت: مهم ترین نهاد برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در گام‌دوم انقلاب اسلامی توجه به تربیت معلم و‌دانش آموزانی در طراز انقلاب است.

وی ضمن تاکید بر سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه در آموزش و‌پرورش، بومی سازی سند تحول را از اولویت های خود اعلام کرد.

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید رضا نظری به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گلستان معرفی و از خدمات احسان گوهری‌راد مدیرکل پیشین قدردانی شد.

در حکم یوسف نوری وزیر آموزش و پروررش برای مدیرکل آموزش و پرورش گلستان آمده است:

جناب آقای سید رضا نظری، با توجه به تعهد، تجارب و شایستگی جناب عالی در آموزش و پرورش، به موجب این ابلاغ به عنوان« سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویّات مقام معظم رهبری«مدظله العالی» و پیگیری سیاست های رئیس جمهور محترم، در تحقق برنامه های وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم در سطح استان موفق و مؤید باشید. در این راستا، رعایت اصول «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون مداری» دولت مردمی، الزامی است.

انتظار می‌رود ضمن در نظر داشتن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش، سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین و مقررات آموزش و پرورش در پیگیری موارد ذیل اهتمام و جدیت داشته باشید و نتیجه اقدامات را تا پایان خردادماه هرسال به این جانب گزارش نمایید.


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها