|
کدخبر: 233757

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش درباره سامانه شاد

آموزش و پرورش مازندران در راستای امنیت شبکه شاد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بنابراعلام روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ اکانت‌های رسمی پشتیبان در سامانه شاد با تیک آبی مشخص شده‌اند و لذا تمامی اکانت‌های ایجاد شده با نام پشتیبان شاد فاقد اعتبار بوده و از همکاری با آن‌ها باید خودداری نمود. به خصوص تحت هیچ شرایطی پیامک کد ورود به برنامه‌ی شاد را نباید در اختیار این افراد قرار داد.

اکانت‌های رسمی پشتیبانی شاد عبارتند: shadsupport@ و ShadAppSupportBot@ و تنها شماره‌ای که از پشتیبانی شاد با کاربران تماس گرفته می‌شود، شماره ۰۲۱۲۸۴۲۵۳۱۳ است.

طی روز‌های اخیر، تعدادی از کاربران شاد از روش‌های مختلف و با اکانت‌های جعلی مانند پشتیبان شاد، مدیران مدارس، مسئولان اداری، دوستان، بستگان، همکاران مورد اعتماد، پیام‌هایی با عناوینی مانند «نیاز به بروزرسانی» «کد احراز هویت» «شماره تلفن» ارسال می‌کنند. نقطه اشتراک همه آن‌ها درخواست ارسال شماره تلفن (البته بیشتر مواقع شماره رادر اختیار دارند) سپس درخواست کد احراز هویت ارسالی از طریق پیامک است.

طبیعی است که نه پشتیبان و نه هیچ همکاری نیازمند به کد احراز هویت برنامه شاد نبوده و این کد کاملاً شخصی است. توجه بفرمایید اگر چنین پیامی برای شما ارسال گردید، به هیچ عنوان شماره تلفن همراه و کد احراز هویت را برای فرد مذکور ارسال نکنید و اگر قبل از مشاهده این اطلاعیه به هر دلیل کد احراز هویت را ارسال نموده‌اید، به بخش تنظیمات پیام‌رسان شاد در گوشی مراجعه نموده و از بخش «حریم خصوصی و امنیت» / «دستگاه‌های فعال» / «غیر فعال کردن سایر دستگاه‌ها» را انتخاب نمایید تا امکان دسترسی به صفحه شاد شما از دستگاه دیگری غیر فعال شود.

چنانچه پیامی با عناوین فوق از سوی همکاران اداری و یا فرد آشنا برای شما ارسال گردید (جهت اعتمادسازی از آیدی جعلی همکاران یا فرد آشنا استفاده می‌گردد) ضمن خوداری از ارسال کد احراز هویت و شماره تلفن خود، حتما از طریق تماس تلفنی یا روش دیگری از صحت فرد ارسال کننده پیام اطمینان حاصل فرمایید.

در صورتی که سؤالی در مورد شاد داشتید و یا با مشکلی مواجه شدید با شماره‌ی ۴۳۰۸۱ تماس بگیرید، البته کاربران شهرستانی باید پیش شماره‌ی ۰۲۱ را قبل از این شماره وارد کنند. گروه پشتیبانی - شاد شایان ذکر است شماره‌ی: ۰۲۱۲۸۴۲۵۳۱۳ صرفاً جهت تماس پشتیبانی شاد با کاربران بوده و پاسخگوی تماس کاربران نمی‌باشد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر