|
کدخبر: 231928

آغاز آموزش زبان «فرانسه» و «آلمانی» در برخی از مدارس

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ورود زبان‌های خارجی به کتاب‌های درسی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: امسال کتاب‌های آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور آغاز شده است.

آموزشی آغاز آموزش زبان «فرانسه» و «آلمانی» در برخی از مدارس

حسن ملکی در این‌باره اظهار کرد: مطابق برنامه درسی ملی که به عنوان سندبالادستی ما مطرح است و همچنین سندتحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مکلف هستیم علاوه بر زبان انگلیسی، سایر زبان‌های خارجی چون آلمانی، فرانسوی و غیره را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: بر این اساس امسال کتاب‌های آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور آغاز شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه برای توسعه زبان‌های خارجی باید منتظر نتایج حاصل از این مطالعه بمانیم و به تدریج آنها را در برنامه‌های درسی که به طور ملی و سراسری تدریس می‌شوند اعمال کنیم گفت: برای تدوین کتب و آموزش زبان‌های دیگر نیز چون هرکدام استلزاماتی دارند و اجرای آنها دارای محدودیت‌هایی است فعلا ورود نکرده و در حال حاضر همانطور که گفته شد وارد آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه شده‌ایم.

تغییرات ویرایشی برخی کتب درسی متوسطه اول برای سال تحصیلی آینده

ملکی درباره تغییرات کتب درسی در سال آینده نیز گفت: برای سال ۱۴۰۱ تغییرات عمده‌ای در کتب درسی نخواهیم داشت.  تنها تعدادی از کتاب‌های درسی متوسطه اول تغییرات ویرایشی دارند که مطابق با شیوه‌نامه جدید ویرایش کتاب‌های درسی انجام شده و بخشی در دست انجام است.  

وی ادامه داد: البته یک اقدام جدید اضافه کردن واقعیت‌های افزوده یا رمزینه‌های سریع پاسخ به کتاب‌های درسی بود که از امسال آغاز شده و سال آینده نیز دنبال می‌شود. این رمزینه‌ها نوعی ارتباط فناوری با محتوای کتاب‌ها هستند و هدف این است که دانش‌آموزان در هر کدام از کتاب‌های درسی علاوه بر محتوای مکتوب به یک سری واقعیات افزوده هم دسترسی داشته باشند و از طریق گوشی تلفن همراه وارد دنیای فیلم‌های آموزشی،  موشن‌گرافی و غیره بشوند که مکمل کتاب‌های درسی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین درباره ثبت سفارش تک‌جلدی کتاب‌های درسی گفت: امکان ثبت سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی برای افرادی که نیاز داشته باشند، از دو سه ماه قبل آغاز شده و هنوز ادامه دارد و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر