|
کدخبر: 233034

زنگ خطر کمبود معلم در تهران به صدا درآمد

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: طی ۱۰ سال گذشته تعداد دانش آموزان استان ۳۴۰ هزار نفر افزایش داشته اما تعداد همکاران فرهنگی در این مدت ثابت بوده است.

آموزشی زنگ خطر کمبود معلم در تهران به صدا درآمد

سیدمجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ظهر امروز در دیدار همکاران هسته گزینش در محل هسته گزینش شهرری با اشاره به رویکردها در مقابله با مشکلات اظهار کرد: باید با نگاه امیدوارانه وظایفی که روزانه بر عهده ما گذاشته شده را به نحو احسن انجام دهیم و رهاورد جدیدی را برای حوزه مسئولیتی خود ایجاد کنیم کما اینکه باید با مشکلات به عنوان مسائلی قابل حل مواجه شویم.

وی  با اشاره به افزایش ۶۴ هزار نفری تعداد دانش آموزان استان در سال جاری گفت: این آمار مشکلاتی را برای استان ایجاد می‌کند که تبعات آن در همه حوزه‌ها مشهود است، ما با راه‌اندازی دفتر جهاد مدرسه سازی در استان در راستای کاهش تبعات و مدیریت این افزایش جمعیت دانش‌آموزی تلاش کردیم تا بار ایجاد شده را به صورت متوازن در مناطق تقسیم کنیم و با کمک به  حوزه ساخت و ساز مدارس و مشکل تامین منابع بتوانیم به ‌نسبت توسعه جمعیت دانش‌آموزی در استان کلاس‌های درس را مدیریت کنیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به رشد جمعیت دانش‌آموزی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی در سال ۱۳۹۰ تعداد دانش آموزان استان ۷۶۰ هزار نفر بود که ۴۵ هزار همکار فرهنگی در اختیار داشتیم و اکنون علیرغم داشتن یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در سال ۱۴۰۰، همچنان همان ۴۵ هزار معلم را در اختیار داریم که این افزایش جمعیت دانش‌آموزی با ثابت بودن نیروی انسانی، نیازمند یک ساماندهی دقیق است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: گزینش در آموزش و پرورش با تعیین سرنوشت فرد متقاضی معلمی و دانش‌آموزان گره خورده است و دقت در گزینش با رعایت حقوق افراد به تعالی نظام  آموزش و پرورشی کمک می‌کند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره مسوولیت، مهم این است که وظیفه خود را دریافته به خوبی انجام دهیم و اثرگذار باشیم تا مشمول عاقبت بخیری شویم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها