|
کدخبر: 62354

اختصاصی گسترش‌نیوز:

پشت پرده نام‌گذاری محصول جدید بوگاتی / تسلا خودروی روباز می‌سازد؟

این هفته اتفاق‌های مختلفی در دنیای خودرو رخ داد که یکی از مهم‌ترین آنها را می‌توان رونمایی از خودروی جدید بوگاتی دانست. «چنتودیچی» نامی است که بوگاتی برای محصول خود در نظر گرفته اما پشت این نام داستان‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه، متوجه آن خواهید شد.

گسترش‌نیوز: این بار نوبت به نسخه‌ای متفاوت از پورشه۹۱۱ رسیده است. در رقابت‌ خودروسازان، تسلا میدان را برای فروش محصولات تویوتا تنگ کرده و میزان فروش مدل۳ به شدت به کمری نزدیک می‌شود. سوبارو نیز مدل ۲۰۲۰ از لگاسی را معرفی کرده که در گران‌ترین حالت ممکن فقط ۴۰هزار دلار قیمت دارد. در ادامه اتفاق‌های مهم خودرویی، کیا نیز دوباره به سمت تولید محصول خاطره‌انگیز موهاوی بازگشته و لکسوس نیز با پاشش یک رنگ خاص روی بدنه مدل LC قصد دارد محصولی ویژه را تولید کند. برای مطالعه جزئیات بیشتر خودروهایی که گفته شد با روزگار خودرو همراه باشد و مشروح این اخبار را در ادامه بخوانید.

پورشه ۹۱۱ کبریوله جدید شکار شد

porsche911cabrio.jpg

به جرات می‌توان مدل۹۱۱ یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند آلمانی است. این خودرو تاکنون در نسخه‌های مختلفی تولید شده که از جمله آنها می‌توان به کررا، کررا s و کبریوله اشاره کرد. با توجه به اینکه خودروی یاد شده طرفداران زیادی دارد نسخه‌های مدل۹۱۱ همچنان در حال گسترش هستند. حالا پورشه۹۱۱ توربو کبریوله شکار دوربین عکاسان شده است. اگزوزهای دوبل بزرگ در این خودرو خودنمایی می‌کند که این مورد می‌تواند نشانی از توربو بودن پیشرانه باشد. در یک ماه گذشته نیز یک نمونه متفاوت دیگر از پورشه۹۱۱ آزمایشی در خیابان‌ها شکار شد که کمی با این خودرو تفاوت داشت و این احتمال وجود دارد که مربوط به مدل S باشد. احتمالا پیشرانه۹۱۱ کبریوله توربو بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار خواهد داشت و در مدل s نیز این رقم به ۶۴۰اسب‌بخار خواهد رسید. از لحاظ قیمتی نیز پیش‌بینی می‌شود که قیمت این خودرو بیش از ۲۰۰هزار دلار باشد.

۴۰ هزار دلار، ارزش گران‌ترین نسخه خودروی اقتصادی سوبارو

subaronew.jpg

سوبارو از خودروسازان مشهور ژاپنی است که نسبت به سایر خودروسازان حواشی کمتری دارد. محصولات این برند از کیفیت بالایی چه در بخش فنی و چه در بخش ادوات داخل کابین برخوردار است. لگاسی یکی از سدان‌های مشهور سوبارو است که نمونه‌ای اقتصادی به شمار می‌رود. جدیدترین مدل این خودرو یعنی ۲۰۲۰ با کامل‌ترین امکانات فقط ۴۰هزار و ۹۴۸دلار قیمت دارد. البته گفتنی است ۹۰۰دلار نیز به عنوان هزینه تحویل به مشتری دریافت می‌شود. لگاسی به پیشرانه ۲.۵لیتری ۴سیلندر باکسر مجهز است و توانایی تولید حداکثر توان ۱۸۲اسب‌ بخار را دارد. این پیشرانه، ویژه نسخه‌های پایه و استاندارد است اما در نسخه بالاتر XT پیشرانه ۲.۴لیتری توربو باکسر استفاده شده است. این پیشرانه با یک گیربکس CVT اتوماتیک هماهنگ شده، توان ۲۶۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. لگاسی در ارزان‌ترین حالت ممکن ۲۳هزار و ۶۴۵دلار قیمت دارد. این نکته را نیز باید گفت که کارخانه، امکان شخصی‌سازی زیادی به مشتریان نداده و فقط می‌توان رنگ طراحی داخلی را آبی، مشکی کریستالی، قرمز، خاکستری و سفید انتخاب کرد. تمام نسخه‌های لگاسی در بخش کابین از تودوزی چرم ناپا بهره می‌برند. از لحاظ امکانات رفاهی نیز یک مانیتور لمسی بزرگ ۱۱.۶اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد، ضمن اینکه کروزکنترل هوشمند به عنوان یک آپشن کلیدی در لگاسی تعبیه شده است.

سری جدید لکسوس LC با رنگ سبز خاص

greenlc500.jpg

لکسوس تصمیم گرفته که مدل LC‌ را هر سال با یک رنگ خاص تولید کند. سال گذشته، سری Inspiration این خودرو با رنگ زرد تولید شد و امسال این سازنده ژاپنی یک رنگ سبز منحصر به فرد را در نظر گرفته است. این رنگ را می‌توان از رنگ‌های جذاب و خیره‌کننده دانست که با رینگ‌های ۲۱اینچی جدید، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. البته لکسوس تغییراتی در بخش طراحی داخلی نیز اعمال کرده و ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی را به کار برده است. این رنگ‌ها در بخش‌های مختلف صندلی، غربیلک فرمان، تریم درها و داشبورد هماهنگی جالبی را به وجود آورده که تاثیر زیادی در خرید مشتریان دارد. لکسوس فقط ۱۰۰نمونه از این خودروی خاص را در امریکا تولید می‌کند و همین عامل باعث خاص شدن آن شده است. هر چند تغییراتی در بخش ظاهری ایجاد شده اما پیشرانه و بخش فنی تغییر خاصی نداشته است. این قضیه مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند چراکه پیشرانه ۵لیتری ۸سیلندر با حداکثر توان ۴۷۱اسب‌بخار زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. لکسوس LC فقط به ۴.۴ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برسد.

کیا موهاوی بازگشت

newmohave123.jpg

موهاوی را می‌توان خودرویی متفاوت در بین محصولات کیا دانست که البته در ایران نیز حضور دارد. حالا کیا نسل جدید موهاوی را با ظاهری جدید معرفی کرده است. این خودرو در بخش فنی از پیشرانه ۳لیتری ۶سیلندر با حداکثر توان ۲۵۶اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۶۰نیوتن متر بهره می‌برد. کیا برای لوگوی این خودرو از نام موهاوی استفاده کرده که در نوع خود جالب است. هنوز تصاویری از نمای داخلی کابین منتشر نشده اما همانند نمای خارجی، شاهد تغییرات گسترده در بخش داخلی نیز خواهیم بود. با توجه به اینکه علامت 4wd نیز در عقب قرار دارد می‌توان متوجه شد موهاوی از سیستم ۴چرخ متحرک نیز بهره می‌برد. موردی که در گام نخست، توجه همه را به خود جلب می‌کند طراحی جلوپنجره و ۴ال‌ای‌دی است. تولید این شاسی‌بلند که به نام بورگو نیز شناخته می‌شد، از سال ۲۰۰۹میلادی متوقف شد اما کیا دوباره تصمیم به احیای آن گرفت.

جدیدترین خودروی پلاگین هایبرید ب‌ام‌و رونمایی شد

bmwplugin.jpg

ب‌ام‌و قصد داشت ترکیبی از قدرتمندی و مصرف سوخت بهینه را در محصولات خود به ویژه سری۳ اعمال کند. حالا این قضیه به واقعیت پیوسته و این برند از ۳۳۰پلاگین هایبرید با ترکیب این مشخصات رونمایی کرده است. هسته مرکزی این خودرو شامل پیشرانه بنزینی از نوع ۲لیتری توربو با حداکثر توان ۱۸۴اسب‌بخار است. یک پیشرانه الکتریکی نیز در کنار این پیشرانه و گیربکس ۸سرعت اتوماتیک قرار دارد که ۱۱۳اسب‌بخار اضافی نیز ارائه می‌دهد. در نهایت ب‌ام‌و سری ۳پلاگین هایبرید می‌تواند ۲۵۲اسب‌بخار را در اختیار راننده بگذارد، البته این خودروهای هایبرید قابلیت ویژه‌ای به نام xtraboost نیز دارند. این قابلیت به نوعی شبیه به استفاده از نیتراس اکسید عمل می‌کند و توان خودرو را تا ۴۰اسب‌بخار برای مدت ۱۰ثانیه افزایش می‌دهد. خودروی مورد نظر در مدت زمان ۵.۹ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، البته مشخص نیست که این زمان با حالت xtraboost است یا خیر. در انتها باید گفت این خودرو در حالت الکتریکی و زمانی که باتری‌ها به طور کامل شارژ هستند می‌تواند مسافت ۵۹ تا ۶۶کیلومتر را بپیماید.

پیشروی تسلا پابه‌پای تویوتا

teslavstoyota.jpg

تسلا از خودروسازان امریکایی است که فروش محصولات برقی آن روزبه روز در حال افزایش است. این موضوع را می‌توان زنگ خطری برای سایر خودروسازان دانست. یکی از مهم‌ترین محصولات تسلا که قیمت کمتری نسبت به سایر خودروهای این برند دارد، مدل۳ است. بر اساس آمار جدیدی که منتشر شده، تسلا مدل۳ توانسته در نیمه نخست سال از لحاظ میزان فروش در کالیفرنیای امریکا از مدل محبوب تویوتا یعنی کمری جلو بزند. از ابتدای سال جاری میلادی، نزدیک به ۷۴هزار خودروی الکتریکی در کالیفرنیا فروخته شده که می‌توان آن را یک آمار خیره‌کننده دانست. بسیاری از خودروسازان در حال حرکت به سمت ساخت خودروهای برقی هستند چراکه تمایل خریداران به این نوع خودروها بیشتر شده است. در میان خودروهای به طور کامل الکتریکی (BEV) برند تسلا بیشترین رشد فروش را داشته است. این برند امریکایی توانسته ۴۰هزار و ۸۵ خودرو را به فروش برساند. اگر نگاهی به آمار فروش بیندازیم، رتبه نخست بهترین فروش، مربوط به هوندا سیویک با ۳۹هزار و ۱۸ نمونه می‌شود. پس از این، خودرو تویوتا کمری با ۳۳هزار و ۶۳۸نمونه قرار دارد. تسلا مدل۳ نیز در جایگاه سوم با آمار فروش ۳۳هزار و ۵مورد قرار دارد که برای یک خودروی به طور کامل الکتریکی بسیار مناسب است.

چنتودیچی، محصولی جدید از بوگاتی

newcentodieci.jpg

تصاویر مختلفی از محصول جدید در روزهای گذشته لو رفت و در نهایت، این خودروساز از خودروی جدید خود در همایش پبل بیچ رونمایی کرد. به طور کلی چنتودیچی بر مبنای مدل شیرون ساخته شده و می‌توان شباهت‌هایی در ظاهر آنها مشاهده کرد. یکی از سوپراسپرت‌های مشهور بوگاتی، مدل EB۱۱۰‌ است و چنتودیچی در زبان ایتالیایی به معنای ۱۱۰ است. در نتیجه بوگاتی با یک تیر چند نشان زده، ضمن اینکه صد و دهمین سالگرد تاسیس خود را نیز با تولید چنتودیچی گرامی داشته است. بوگاتی EB۱۱۰ از جلوپنجره کوچک بیضی‌شکل بهره می‌برد و این ظاهر در مدل چنتودیچی نیز تا حدود زیادی حفظ شده اما در عین حال شاهد طراحی مدرن و بروز کردن آن نیز هستیم. پیشرانه استفاده شده در چنتودیچی همان پیشرانه‌ای است که در مل شیرون به کار رفته است. این پیشرانه از نوع ۸لیتری ۶سیلندر است که البته با ایجاد تغییراتی می‌تواند ۱۶۰۰اسب‌بخار توان را تولید کند. در نتیجه، این خودرو ۱۰۰اسب‌بخار توان بیشتر از شیرون دارد که آن را خاص‌ می‌کند. با استفاده از این نیروگاه قدرتمند، چنتودیچی می‌تواند در ۲.۴ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت دست یابد. رسیدن به سرعت‌های ۲۰۰ و ۳۰۰کیلومتر بر ساعت نیز به ترتیب در ۶.۱ و ۱۳.۱ثانیه قابل انجام است. حداکثر سرعت این خودرو روی ۳۸۰کیلومتر بر ساعت قفل شده است و در زمان سفارش نیز امکان انتخاب هر رنگی از سوی مشتریان وجود دارد.

تصویر ذهنی جدید از تسلا مدل۳ کانورتیبل

teslarender.jpg

تسلا در ساخت خودروهای الکتریکی، پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این خودروساز امریکایی، نمونه‌های مختلف سدان و شاسی‌بلند را نیز تولید کرده اما مدل کانورتیبل را تولید نکرده است. با توجه به اینکه مدل۳ تسلا توانسته به فروش موفقی دست پیدا کند، تصاویر رایانه‌ای گوناگونی برای این خودرو طراحی می‌شود. حالا یک تصویر ذهنی جدید از مدل۳ که حالت کوپه و کانورتیبل دارد، منتشر شده است. با توجه به این تصویر می‌توان گفت اگر تسلا چنین خودرویی را تولید کند، موفقیتی بیش از پیش به‌دست می‌آورد. تسلا۳ کانورتیبل در این تصویر شبیه به خودرویی مانند مزدا MX-۵‌ شده اما باید منتظر ماند و دید که تسلا دست به چنین کاری می‌زند یا خیر. یک نکته درباره خودروهای کانورتیبل ۲۹نفره این است که بازار فروش آنها بسیار بزرگ نیست اما درباره تسلا قضیه کمی فرق می‌کند. به طور کلی این برند در حال گسترش محصولات خود است و احتمال تولید پیکاپ نیز وجود دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود که در آینده، یک خودروی کانورتیبل نیز در خط تولید تسلا قرار بگیرد.

اینفینیتی ۵۶۳اسب‌بخاری در راه است

newinfinity.jpg

چند سال پیش، اینفینیتی و تیم فرمول۱ رنو با یکدیگر همکاری کردند تا خودرویی کوپه، هایبرید و با توان بالا را تولید کنند. درحال‌حاضر، بخش طراحی و تولید پیشرانه به مرحله نهایی رسیده و خودروی Q۶۰ سری BLACK در حال آزمایش است. این خودرو از پیشرانه ۳لیتری ۶سیلندر بهره می‌برد که با استفاده از فناوری‌های ویژه، توان آن به ۵۶۳اسب‌ بخار رسیده است. نسخه استاندارد Q۶۰ از پیشرانه‌ای با ۱۶۳اسب‌بخار توان کمتر استفاده می‌کند. خودروی مورد نظر و جدید اینفینیتی می‌تواند در مدت ۵.۲ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اینفینیتی همچنان در حال آزمایش و بررسی این خودرو است و فرآیند تولید آن را به طور محدود در پایان سال ۲۰۱۹میلادی آغاز خواهد کرد. نسخه عادی و محور محرک عقب Q۶۰ حدود ۵۵هزار دلار قیمت دارد و نسخه AWD آن به ۵۶هزار دلار خواهد رسید. با این تفاسیر، قیمت خودروی جدید اینفینیتی بیش از ۵۷هزار دلار خواهد شد چراکه علاوه بر تغییرات ظاهری، بخش فنی آن نیز به طور کامل متحول شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها