|
کدخبر: 326073

پیش بینی بورس امروز ۱۷ اردیبهشت / سالگرد سقوط بازار سهام از راه رسید

در معاملات یکشنبه، ۵۳ نماد صف خرید داشتند و ۴۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳۴ درصدی به ۱۶۳ میلیارد تومان رسید.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۱۷ اردیبهشت / سالگرد سقوط بازار سهام از راه رسید

معاملات روز دوشنبه توسط بورسی‌ها پس از روند نزولی شاخص کل در روز یکشنبه، آغاز می‌شود. در روز یکشنبه، شاخص کل برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت و به ۵ هزار و ۱۸۸ واحد رسید، در حالی که شاخص کل هم‌وزن ۱۹۲ واحد رشد داشت. همچنین، شاخص کل فرابورس ۷ واحد افزایش یافت و شاخص هم‌وزن فرابورس نیز ۸۹ واحد رشد داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر)، شرکت سیمان دشتستان (سدشت) و شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام) نمادهای سبزپوش بازار بودند که بیشترین رشد را داشتند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و شرکت توسعه نرم افزاری توسن (فن افزار) بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای بسویچ (شرکت پارس سویچ)، حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و غشاذر (شرکت پگاه آذربایجان غربی) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع مادیران (مادیرا)، شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) و شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما (ناما) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۵۳ نماد صف خرید داشتند و ۴۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳۴ درصدی به ۱۶۳ میلیارد تومان رسید.

030216

 

پیش بینی بورس امروز

دیروز اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بورس بودند و نمادهای فملی، فارس، فولاد، شبندر و کگل بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. شاخص کل ریزش کرد اما شاخص هم وزن اندکی رشد کرد.

علاوه بر این روز یکشنبه برای پنجمین روز سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۸۴ میلیارد تومان بود.

دیروز نمادهای شستا، خساپا، وبملت، شپنا، سخوز، فملی، خودرو، فزر، فباهنر، وخاور و شگویا بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

بنابراین روندهای درونی بازار سهام نزولی بودند. شاخص از مرز ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد پایین آمد، سطحی که تحلیلگران تکنیکی آن را سطح حمایت شاخص می‌دانستند. حال به نظر می‌رسد با از دست رفتن این سطح حمایت، شاخص نزول بیشتری را در پیش داشته باشد.

امروز سالگرد یکشنبه سیاه است. روزی که به یک باره بورس تهران سقوط کرد و شاخص کل ۹۵ هزار واحد پایین آمد. بسیاری از سهامداران نمی‌دانستند علت این ریزش چیست اما پس از چند هفته مشخص شد که بخشنامه هیئت دولت با امضای معاون اول رییس جمهور در روز ۱۷ اردیبهشت ابلاغ شده که حاکی از تغییر نرخ انرژی صنایع پتروپالایشی بود. به سرعت ظن دستیابی عده‌ای به رانت اطلاعاتی مطرح شد اما از آن روز تاکنون این تخلف آشکار پیگیری نشده است.

بورس-بازار

خبرهای مهم بورسی در ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صمت ایران گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه همانند شرکت‌های تامین سرمایه و ابزارهای مالی متنوع می‌توانیم با تجمیع منابع مالی و هدایت نقدینگی به سمت بنگاه‌های مولد بخش بزرگی از موانع تامین مالی این بنگاه‌ها را رفع کرد.

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

محمدعلی شیرازی گفت: «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» برای پذیرش شرکت‌ها در بازارهای اول، دوم و نوآفرین فرابورس الزامی شد. شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها