|
کدخبر: 43493

تعبیر جالب موسس گوگل از موفقیت!

همیشه زمانی که از رمز و راز موفقیت افراد مختلف سخن به میان می‌آید به عواملی همچون هوش، سخت کوشی و غیره اشاره می‌شود، اما ظاهرا نقش شانس را هم نباید نادیده گرفت.

گسترش‌نیوز : اریک اشمیث یکی از موسسان اولیه گوگل و رئیس شرکت آلفابت به تازگی در گفت‌وگویی تصریح کرده که: « من خودم را با خوش شانسی تعریف می‌کنم و فکر می‌کنم تقریبا هر کسی که موفق بوده باید جمله‌اش را با این عبارت آغاز کند که من خوش شانس بوده‌ام.»

وی افزوده است: افراد باید بگویند من خوش شانس بودم که به دنیا آمدم. خوش شانس بودم که باهوش شدم و از زندگی خانوادگی بهره‌مند بودم و به خوبی تربیت شدم.

اشمیث سپس خودش را مثال زده که در خانواده‌ای با پدر اقتصاددان به دنیا آمده و وی خانواده خود را در زمان جوانی اشمیث به ایتالیا برده است. او در این مورد گفته است: این سفر در زمانی اتفاق افتاد که مردم مثل امروز زیاد مسافرت نمی‌کنند و لذا بزرگ شدن در ایتالیا بسیار عجیب بود و من را واقعا تغییر داد.

وی سپس در مورد امریکا به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: این مسئله نگاه و دیدگاه من را به دنیا عوض کرد. من به عنوان یک امریکایی فکر می‌کنم که امریکایی‌ها بسیار بسیار بر روی مسائل محلی تمرکز دارند و حتی در دنیای امروز هم همین گونه باقی مانده‌اند و بر روی مسائل جهانی تمرکز نمی‌کنند.

اشمیث که هم اکنون ۶۳ ساله است در دانشگاه پرینستون معماری خوانده ولی خود را یک معمار بد و در عوض مهندسی خوب توصیف کرده و از اینکه بر روی کار و آشنایی با رایانه‌ها وقت گذاشته اظهار خرسندی کرده است. او که ثروت خالصش به ۱۲.۷ میلیارد دلار می‌رسد از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ مدیرعامل گوگل بود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها