|
کدخبر: 41890

انتقال آب به خراسان جنوبی تا ۱۴۰۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب شرب با کیفیت به استان در سال ۱۴۰۵محقق خواهد شد که با اجرای طرح موجبات تثبیت جمعیت در این خطه زرخیز فراهم می شود.

گسترش نیوز - سید مجتبی علوی مقدم در نشست هماهنگی و برنامه ریزی انتقال آب از دریای عمان افزود: خط انتقال آب از دریای عمان از چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و سپس به استان های خراسان جنوبی و رضوی نیز آبرسانی خواهد کرد.

وی به برنامه زمان‌بندی اجرای این طرح بزرگ ملی اشاره و تصریح کرد: با انتقال آب دریای عمان از فرار سرمایه از منطقه جلوگیری می شود و طبق برنامه زمان بندی آبرسانی به سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۳و خراسان رضوی نیز در سال ۱۴۰۷انجام خواهد گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین آب شرب قابل قبول و با کیفیت از وظایف حاکمیت است و بر مصرف صنعت، کشاورزی و سایر حوزه ها اولویت دارد.

وی از مسئولان و برنامه ریزان این طرح درخواست کرد تا منابع آبی مورد نیاز برای توسعه بیش از پیش صنایع معدنی نهبندان و طبس در این طرح دیده شود. علوی مقدم اظهار داشت: با اجرای این طرح به استان سیستان و بلوچستان ۷۰میلیون مترمربع، خراسان رضوی ۱۱۰میلیون متر مربع و استان خراسان جنوبی نیز ۷۰میلیون متر مربع آب شرب با کیفیت منتقل خواهد شد که خرید آن را دولت از طریق سرمایه گذار تضمین کرده است.

وی با بیان اینکه این مقدار آب شرب به اندازه کل منابع مصرف شرب سالیانه استان است گفت: امیدواریم عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان در سریعترین زمان ممکن آغاز شود. با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی انتقال آب از دریای عمان برگزار شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها