|
کدخبر: 41530

کریستیانو رونالدو به زندان می‌رود؟

کریستیانو رونالدو، تخلف مالیاتی در دوران بازی کردن در رئال مادرید را پذیرفته است و طبق گزارش‌های رسمی رونالدو باید در تاریخ ۱۴ ژانویه در دادگاه حاضر شده و به شکل رسمی به چهار فقره تخلف مالیاتی خود اعتراف کند.

گسترش نیوز: هر چقدر ستاره پرتغالی در یوونتوس می‌درخشد ولی بیشتر از آن حاشیه ها دست از سر او بر نمی دارند. پس از اینکه سایت مطرح اشپیگل اسناد جدیدی از تجاوز رونالدو را بر ملا کرد؛ این بار دادگاه اسپانیا به دلیل متهم شدن به فرار مالیاتی او را به فرا خوانده تا پاسخگو باشد.

او در این جلسه به چهار مورد تقلب مالیاتی و البته دو سال محکوم خواهد شد، اما طبق قوانین به دلیل کمتر از دو سال و یک روز بودن حکم زندان، رونالدو لازم نیست این دوره مجازات را طی کند.

اداره مالیات اسپانیا اعتقاد دارد که رونالدو از شبکه‌ای از شرکت‌های مختلف در کشور‌هایی‌ نظیر ایرلند و جزایر بریتیش ویرجین استفاده کرده است تا مالیات ۷۸ میلیون یورو از حق تصویر خود بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ را پنهان کند. محققین همچنین می‌‌گویند که رونالدو در اواخر سال ۲۰۱۴ از یک شرکت دیگر در این جزایر استفاده کرده است تا حق تصویر خود را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ پنهان کند. این شرکت جدید هم متعهد شده است که ۷۵ میلیون یورو به رونالدو باز گرداند.

اداره مالیات اسپانیا اعتقاد دارد که رونالدو از شبکه‌ای از شرکت‌های مختلف در کشور‌هایی نظیر ایرلند و جزایر بریتیش ویرجین استفاده کرده است تا مالیات ۷۸ میلیون یورو از حق تصویر خود بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ را پنهان کند.

کارشناسان همچنین می‌گویند که رونالدو در اواخر سال ۲۰۱۴ از یک شرکت دیگر در این جزایر استفاده کرده است تا حق تصویر خود را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ پنهان کند. این شرکت جدید هم متعهد شده است که ۷۵ میلیون یورو به رونالدو باز گرداند.

چه تفاوتی بین پرونده رونالدو مسی وجود دارد؟

در جولای ۲۰۱۶، لیونل مسی و پدرش، در پرونده فرار مالیاتی گناه کار شناخته شدند و مشخص شد که آن‌ها برای حق تصویر خود فرار مالیاتی داشته اند. مسی ۳.۶ میلیون یورو جریمه شد و حکم ۲۱ ماهه زندان برای ستاره بارسلونا داده شد که البته به خاطر قوانین اسپانیا اجرا نشد.

دادگاه عالی اسپانیا حکم زندان را اجرا نکرد و خانواده مسی هم مدت‌ها قبل حداقل ۱۰ میلیون یورو برای این پرونده به اداره مالیات اسپانیا پول پرداخت کرده بودند.

کریستیانو رونالدو به زندان خواهد رفت؟

کریس رونالدو البته به تحمل دو سال زندان نیز محکوم شده که با توجه به قوانین اسپانیا کسی که برای اولین بار به دو سال زندان یا کمتر از آن محکوم می‌شود، می‌تواند با پرداخت جزای نقدی، پشت میله‌های زندان نرود.

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها