|
کدخبر: 59263

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اسلامی: ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید کلید می‌خورد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نرخ مسکن افت کرده‌ است، گفت: در تهران قیمت‌ها نه تنها افزایش نیافته است بلکه بازگشت داشته و این امر تاثیر سراسری داشته که در سایر استان‌ها هم قابل مشاهده است.

گسترش‌نیوز:‌ «محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: نوسان‌های نرخ مسکن در ماه‌های اخیر تابع عرضه و تقاضا نیست و نباید تحلیل کنیم افزایش نرخ به دلیل کاهش عرضه بوده است.

وی افزود: سهم بزرگی از عرضه‌های مسکن وارد بحث سوداگری شده است. همچنین کسانی که می‌‌خواستند ارزش پول خود را حفظ کنند آن را تبدیل به ملک کردند.

وزیر راه اظهارکرد: از همه مهم‌تر متراژ خانه‌هاست؛ پروانه‌های صادر شده بالای ۱۴۰ و ۱۵۰ متر مربع بوده در حالیکه معامله‌های سال گذشته در تهران انجام شده زیر ۱۰۰ مترمربع بوده و نشان می‌دهد که تقاضای جامعه هدف در بخش مسکن، خانه‌های زیر ۱۰۰ متر بوده است.

وی با بیان اینکه چاره مقابله با گران فروشی نخریدن است، گفت: ماه گذشته رشد قیمتی حباب گونه بود و منطقی نداشت؛ همان موقع نیز گفتم که راهش این است که افراد تحمل کنند و خرید نکنند که این امر تاثیر خود را نشان داد؛ این ماه شاهد توقف رشد بادکنکی قیمت‌ها بودیم و این افت کمک کرد تا فضا آرام شود.

اسلامی با بیان اینکه در برنامه اجرایی جامعه هدف برای ما مهم است، گفت: قشری که نیازمند مسکن است حتما به نقش و مساعدت دولت نیاز دارد و برنامه‌ای را به صورت جدی شروع کردیم و پیشنهاد دادیم که رسانه‌ها نیز پیشرفت پروژه‌ها را هفتگی رصد و ارائه کنند.

وی افزود: چون بیشترین حجم مشکلات در تهران است، مسائل مبتلابه مسکن در استان تهران جزو دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت؛ بر این اساس تکمیل مسکن مهر - که بیش از ۵۵ هزار واحد آن تکمیل نشده بود - را تکمیل و ساخت ۶۰ هزار واحد جدید را شروع خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال متروی هشتگرد یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی این وزارتخانه است و راه‌اندازی این مترو کمک می‌کند تا مردم سریعتر از این شهر استفاده کنند و به زودی این مترو راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: برای شهر جدید پرند نیز قطار حومه‌ای را فعال کردیم و تفاهمی نیز انجام شده است که متروی آن را از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) فراهم کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: برنامه‌های اجرایی به صورت توام کمک می‌کند گشایشی ایجاد شود تا افراد با نرخ کمتر خانه بخرند.

اسلامی بیان کرد: امسال در عید سعید غدیر خم با حضور رئیس‌جمهوری ساخت ۱۵۰ هزار واحد جدید را به صورت ویدئوکنفرانس در کشور آغاز می‌کنیم تا نهضت خانه‌سازی در کشور فراگیر شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها