|
کدخبر: 37880

۱۰ مکان غیر قابل باور که واقعیت دارند + تصاویر

عکاس‌ها همیشه به دنبال زیباترین صحنه‌ها هستند، آنها از مکان‌ها و صورت‌های زیبا و طبیعی عکاسی کرده زیرا به خوبی می‌دانند که هیچ چیزی نمی‌تواند در زیبایی با طبیعت رقابت کند.

گسترش‌نیوز : مکان‌های غیر قابل باوری در دنیا وجود داشته که به سختی می‌توان قبول کرد که آنها حقیقت دارند. برخی از این مکان‌ها به شکلی دلربا هستند که گویی فقط می‌توان آنها را در کتاب‌های تخیلی پیدا کرد و برخی دیگر عجیب و غریب و بعضی از آنها وحشتناک هستند. اما تمامی مکان هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم یک وجه مشترک دارند و آن اینکه همگی ۱۰۰ درصد واقعی هستند.

تونل عشق | Tunnel Of Love

این مکان جادویی در کلون و کشور اوکراین قرار گرفته است و جزء مکان‌های غیر قابل باور می‌باشد. این مکان تونلی به طول نزدیک به ۳ کیلومتر است که سراسر آن را برگ‌های سبز زیبا به صورت پشت سر هم فرا گرفته و یک خواب یا رویا یا فیلم نیست. این مسیر در حقیقت یک گذرگاه برای عبور قطار خصوصی حمل چوب به یک کارخانه‌ای در آن نزدیکی است که سه مرتبه در روز از این تونل عبور می‌نماید. از زمان ساخت این تونل زمان بسیاری گذشته و حرکت قطار در طول این مدت موجب شکل دادن به درخت‌ها در یک خط شده است.

این معماری طبیعی به ما نشان می‌دهد که چگونه طبیعت آزادانه در کنار ساخته‌های بشر رشد کرده و زیبایی‌های خود را نمایان می‌سازد. تونل عشق یکی از پرطرفدار‌ترین مقاصد گردشگری در اوکراین بوده و تاثیر جادویی بر عاشقان می‌گذارد. گفته می‌شود اگر عاشقان از احساس خود مطمئن باشند، تونل عشق می‌تواند نقطه‌ای برای عکاسی مراسم عروسی آنها باشد.

جنگل سیاه |The Black Forest

این منطقه در حومه غربی آلمان در شهر ورتمبورگ (Wurttemburg) واقع شده که به دقت بالای ساعت‌ها و منظره‌های زیبایش شهرت دارد و گویا جنگل سیاه که از مکان‌های غیر قابل باور است از یک افسانه ساخته شده. گردشگران از سراسر جهان به صورت گروهی سالانه در این مکان حضور پیدا کرده تا زیبایی‌ها و رمز و راز فراوان این کوهستان پر از درخت و محل سرچشمه رود دانوب را مشاهده کنند. گردشگری صنعت اصلی در جنگل سیاه بوده و جدای از روستاها و بناهای تاریخی، این منطقه به چندین مسیر پیاده روی طولانی نیز شهرت دارد. این مسیرها توسط سازمانی داوطلبانه به نام شوارزوالدورین (Schwarzwaldverein) یا جامعه جنگل سیاه محافظت می‌شود که بیش از ۹۰ هزار عضو دارد.

کوه‌های تیانژی | Tianzi Mountain

افرادی که از کوه‌های تیانژی صعود می‌کنند دیگر نمی‌توانند از هیچ کوه دیگری بالا بروند، این جمله‌ای است که اغلب افرادی که به قله کوه‌های تیانژی صعود کرده‌اند تکرار می‌کنند، جایی که در منطقه زیبای Wulingyuan در استان Hunan در کشور چین واقع شده از مکان‌های غیر قابل باور به شمار می‌رود. این نقطه پر رمز و راز و باشکوه منظره‌ای کامل از این منطقه را به شما ارائه می‌کند. در قله کوه‌های تیانژی، افراد می‌توانند تصاویر خیره کننده‌ای از قلمرو امپراتوری را یکی پس از دیگری ببینند. منظره‌ای بسیار زیبا و کهن، بدون اینکه هیچ سازه ساختگی و مصنوعی در آن باشد. این اعتقاد وجود دارد که این قله‌ها از سنگ‌های نپتونیک تشکیل شده و در ۳۸۰ میلیون سال پیش در اقیانوس شکل گرفته است.

امکان بازدید از کوه‌های تیانژی در تمام طول سال وجود داشته و قله‌های آن تصویری خیره‌کننده و غیر قابل مقایسه را در تمامی فصل‌ها به شما ارائه می‌کند. دسترسی به این مکان با تله کابین کمی بیش از ۶ دقیقه زمان می‌برد. اگرچه انتظار برای تله کابین، صف‌های طولانی و افرادی که از صدای بلند شکایت می‌کنند آزار دهنده است اما تمامی آنها ارزشش را دارد. تیانژی از نام یک کشاورز آزادی خواه گرفته شده و به معنی فرزندی از بهشت است.

درب جهنم | The Door to Hell

درب جهنم به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های غیر قابل باور در Derweze، روستایی در ترکمنستان و در میانه‌های صحرای کاراکوم (Karakum) واقع شده است. این روستا دارای ۳۵۰ نفر جمعیت بوده که به صورت نیمه عشایری زندگی می‌کردند که در سال ۲۰۰۴ از این نقطه جمع آوری شدند، به دلیل اینکه رئیس‌جمهوری ترکمنستان معتقد بود چهره ناخوشایندی برای گردشگری این منطقه ایجاد می‌کنند. این روستا بسیار غنی از نظر گاز طبیعی بوده و درب جهنم نتیجه محاسبه اشتباه در یک دهانه گازی است.

در سال ۱۹۷۱ زمین شناسان شوروی یک اشتباهی را انجام داده و زمانی که در حال سوراخ کردن زمین بودند به طور اتفاقی یک حفره پر از گاز طبیعی را سوراخ کردند که باعث شد زمین به شعاع ۷۰ متر فرو ریزد. برای احتیاط از مسائل ایمنی، زمین شناسان تصمیم گرفتند تا گاز را آتش زده و در نتیجه از خروج گازهای سمی جلوگیری کنند. همه آنها شگفت زده شدند وقتی سوختی که قرار بود یک روزه تمام شود تا به امروز در حال سوختن است و به همین دلیل اسم آن را درب جهنم گذاشته اند، این ناحیه بیش از ۴۰ سال است که در حال سوختن می‌باشد و حالا سالانه هزاران بازدید‌کننده شجاع از این پدیده به عنوان یکی از مکان‌های غیر قابل باور دیدن می‌نمایند.

درختان پوشیده شده با تار عنکبوت | Trees Cocooned in Spider Webs

باران‌های موسمی شدیدی که در سال ۲۰۱۰ بارید موجب شد تا یک پنجم زمین‌های پاکستان دچار آب گرفتگی شود. در نتیجه موجب شد میلیون‌ها عنکبوت به روی درختان مهاجرت کنند، مخصوصا آن هایی که در کنار مزارع و رودخانه‌های روستای Sindh زندگی می‌کرده‌اند. به دلیل اینکه آب به آهستگی عقب نشینی کرده و فرو می‌رفت، این موجودات خانه‌های خود را از طریق پیچیدن تارهای سیلکی خود روی درختان ساخته و آن را مدیریت کردند.

مردم روستای Sindh برای نخستین بار شاهد چنین پدیده‌ای بودند و زمانی که برای نخستین بار عکس‌های این اتفاق در اینترنت گسترش یافت، میلیون‌ها نفر باور نمی‌کردند که این حقیقت داشته باشد. اما سازمان ملی جغرافیایی (National Geographic) با عکس هایی ثابت کرد که این پدیده و این مکان‌های غیر قابل باور وجود دارد. در حقیقت شما زمانی که زیر هرکدام از این درخت‌ها قرار بگیرید، صدها عنکبوت کوچک بر روی سر شما خواهند افتاد. همانطور که ناخوشایند به نظر می‌رسد، این موجودات اهمیت خود را اینگونه ثابت می‌کنند که حشرات را در تارهای خود به دام انداخته و قبل از اینکه باعث آزار ساکنان کنار دریاچه شوند آنها را می‌خورند.

فواره آب گرم | Fly Geyser

این پدیده یک چشمه آب گرم کوچک است که در منطقه Washoe Country در ایالت نوادا (Nevada) در امریکا قرار گرفته است. اگر در تپه‌ای که این چشمه در آن قرار گرفته بایستید ارتفاع آن حدود ۴ متر می‌باشد. این چشمه در منطقه شخصی Todd Jaksick مالک Fly Ranch است، یعنی حضور در آنجا بدون اجازه به معنی تجاوز به املاک شخصی بوده و می‌بایست به این نکته توجه کنید. فواره آب گرم از مهم‌ترین مکان‌های غیر قابل باور، به طور کامل یک پدیده طبیعی نمی‌باشد و همانند درب جهنم محصول یک اشتباه انسانی است.

این پدیده در سال ۱۹۶۴ زمانی که یک شرکت در جست‌وجوی منابع انرژی حرارتی بود به صورت اتفاقی به وجود آمده است. برخی می‌گویند ممکن است به خوبی پوشانده نشده و یا به سادگی جدا شده است اما در هر صورت نتیجه این است که با تجمع مداوم مواد معدنی خارج شده از این چشمه آب گرم، تپه هایی از سنگ آهکی که دائما در حال رشد می‌باشد به وجود آمده است. آب با یک و نیم متر ارتفاع از این فواره آب گرم به طور مداوم خارج شده و به چندین تراس ریخته که موجب تخلیه آب به ۳۰ تا ۴۰ استخر آهکی می‌گردد که منطقه‌ای در حدود ۳۰ هکتار را فرا گرفته‌اند. رنگ‌های درخشان این تپه‌ها به دلیل وجود باکتری‌های ترموفیل است.

رودخانه سحر آمیز | The Enchanted River

رودخانه Hinatuan به رودخانه مسحور‌کننده شهرت داشته و یکی از شفاف‌ترین آب‌ها را در فیلیپین دارد. این استخر آبی رنگ طبیعی که یکی دیگر از مکان‌های غیر قابل باور می‌باشد بین ۵۰ تا ۸۰ متر عمق داشته و مستقیما به اقیانوس آرام می‌ریزد. گفته می‌شود در عمیق‌ترین بخش‌های آن جریانات قوی دریا به یک حفره‌ای در بستر رودخانه متصل می‌شود، به همین دلیل است که آب آن شور می‌باشد. خیلی از مردم می‌گویند عکس‌های گرفته شده از این رودخانه مسحور‌کننده دستکاری شده است، اما در حقیقت به شکل باور نکردنی اعماق این رود واضح است. این رودخانه به این دلیل سحر آمیز نامگذاری شده زیرا مردم محلی اعتقاد داشتند که اینجا محل وجود موجودات ناشناخته است. ماهیگیران قسم خورده‌اند که با وجود فراوانی ماهی در این رودخانه، با هر روشی هیچگاه موفق به صید ماهی در آن نشده‌اند. ماهیگران همچنین گفته‌اند زمانی که در شب تورهای خود را در رودخانه پهن می‌کنند، صبح آنها را روی شاخه درختان پیدا خواهند کرد. ظاهرا یک خارجی یکبار سعی می‌کند تا عمق بستر رودخانه شفاف را اندازه گیری کند و از عمق غیر قابل اندازه گیری آن شگفت زده می‌گردد. دیگران نیز گزارش کرده‌اند که ۲ نفر با موهای زنانه (تصوری از پری دریایی) دیده‌اند که در حال شنا کردن در این رودخانه بوده و ناگهان ناپدید شده‌اند و همچنین مواردی دیگر که افراد محلی و قایقران‌ها از مشاهدات خود درباره این رودخانه سحر آمیز می‌گویند. همه روزه در هنگام ظهر، از شنا‌کنندگان و بازدید‌کنندگان درخواست می‌شود تا آب را برای یک ساعت ترک کرده تا نگهبانان بتوانند به ماهی‌ها غذا بدهند و دسته‌های متنوعی از ماهی‌ها آمده تا غذای خود را دریافت نمایند. این آب بسیار عمیق بوده و نگهبانان درخواست می‌کنند کسانی که به خوبی شنا نمی‌دانند حتما از جلیقه نجات استفاده کنند.

سواحل درخشان وادهو | The Glowing Shores of Vaadhoo

ساحل وادهو که جزء مکان‌های غیر قابل باور در مالدیو است شبیه دریایی از ستاره‌ها در شب می‌باشد که ناشی از درخشش خاص سفید و آبی رنگ در طول این ساحل است. این درخشش به نظر می‌رسد که بازتاب نور ستارگان آسمان در شب بوده و یا اینکه در آن سحر و جادو شده است. این درخشندگی مسحور‌کننده از پلانکتون‌های شب تابی که در آب‌های کنار ساحل وجود دارند به وجود می‌آید. این پلاکتون‌های خاص به نام bioluminescence شناخته می‌شوند. جریانات آبی دریا در شب بر غشای سلول‌های آنها تاثیر گذاشته و موجب می‌شود تا این پلانکتون‌ها بازتاب نور از خود داشته باشند.

رود شکننده، جزیره آسمان | Glen Brittle ، Isle of Sky

رود شکننده یک رودخانه بزرگ در جزیره آسمان در اسکاتلند می‌باشد که با کوه‌های بسیار بلندی به نام کوئیلین (Cuillin) احاطه شده است. رودها و جریان‌های آبی بسیاری از این کوه‌ها سرازیر شده و به داخلی این رودخانه می‌ریزد که شامل نهرها و آبشارهایی است که به استخرهای سحر آمیز شهرت دارند. همچنین در جنوبی‌ترین قسمت‌های این رودخانه، ساحلی شنی وجود دارد که بسیار مورد توجه گردشگران، مسافران و دوچرخه سواران است. یک اردوگاه در نزدیکی ساحل وجود داشته که بازدید‌کنندگان می‌توانند شب را در آنجا گذرانده و این یکی از بهترین اردوگاه‌های کشور می‌باشد. گونه‌های مختلفی از حیوانات در این منطقه وجود داشته که اغلب به صورت آزادانه در دره‌ها و جنگل‌ها پرسه می‌زنند. با دیدن تصاویر کوه‌های کوئیلین به عظمت طبیعت پی برده و این یکی از مکان‌های غیر قابل باوری است که حتما می‌بایست ببینید.

منبع‌: www.wanderwisdom.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها