|
کدخبر: 32790

عجیب‌ترین فرهنگ غذایی جهان؛ چندش آورترین‌ها + تصاویر

فرهنگ غذایی در ایسلند عجیب است زیرا آنها در چالش‌های غذایی‌شان غذاهای چندش‌آوری دارند.

گسترش‌نیوز: جمهوری ایسلند شمالی‌ترین کشور اروپا است و یک کشور جزیره‌ای است که در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد. جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت آن ریکیاویک است. حدود ۹۴درصد مردم این کشور بومی هستند و باقی آنها مهاجرانی از کشورهای اروپایی هستند. کشور ایسلند جزیی از دانمارک بوده و در سال ۱۹۱۸ از دانمارک جدا شده و یک کشور مستقل را تشکیل داده است.

فرهنگ غذایی ایسلند بسیار جالب است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.در ایسلند بیشتر از اینکه وعده غذایی وجود داشته باشد چالش غذایی وجود دارد. ایسلندی‌ها غذاهایی مثل شکمبه‌ی گوسفند بلغاری، مغز گوسفند، سوپ دم گاو، ماهی فاسد و غذاهای ترش و دودی شده را در فرهنگ غذایی خود دارند.

فرهنگ غذایی ایسلند نه تنها عجیب بلکه منحصر به فرد است. آنها از طریق این مواد غذایی تمام مواد مورد نظر بدنشان را تامین می‌کنند و منبع غذایی آنها کاملا تحسین شده است. آنها غذاهای ارزان‌تری تولید می‌کنند و قسمت‌های نامتعارف حیوانات را به عنوان غذا می‌خورند و کاملا از این قضیه خوشحال هستند و به غذاهای سنتی خود افتخار می‌کنند و همیشه همین غذاها را می‌خورند.

یک غذای معروف دیگر آنها hakarl نام دارد که گوشت کوسه مانده‌ای است که آن را به شکل حبه قند در می‌آورند و در هر گوشه شهر ریکاویک و هر اغذیه فروشی می‌توان آن را پیدا کرد. یکی از آشپزان امریکایی بعد از سفرش به ایسلند و تست این غذا گفت این غذا بدترین و بدمزه‌ترین غذایی بود که تا به حال خورده‌ام. یکی از آشپزان بریتانیایی بعد از چشیدن این غذا نتوانست این غذا را قورت دهد.

hakarl3.jpg

Hakarl.jpg

یکی از دلایل این فرهنگ غذایی در ایسلندی‌های این است که در زمان گذشته ایسلند از سرزمین‌های اصلی اروپایی دور بود و واردات غذا به این کشور تقریبا غیر ممکن بود و در نتیجه فرهنگ غذایی ایسلند شبیه به قحطی زده‌ها شده بود و به صورت مداوم گرسنه بودند. به همین دلیل مردم این کشور مجبور شدند که هر چیزی را شکار کنند و هر چیز قابل خوردنی را بخورند تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

کافه و رستوران

یکی از بهترین رستوران‌ها در ریکیاویک که سر آشپز آن بسیار معروف است رستو نام دارد. خوشمزگی دستپخت سر آشپز این رستوران زبانزد خاص و عام است و این رستوران از رستوران‎های پر طرفدار است و انواع غذاهای دریایی، اروپایی و اسکاندیاوی را به مشتریانشان ارائه می‌دهند و طعم فوق‌العاده‌ای دارند.

یکی از بهترین کافه‌های شهر ریکیاویک که علاوه بر صبحانه‌های خوشمزه، قهوه‌های بی‌نظیری دارد کافه روسترز است. این کافه با اینکه فضای کوچکی دارد اما بسیار دلنشین و زیبا است.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها