|
کدخبر: 47472

گزارش گسترش‌نیوز از نشست انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو / ۲

نابسامانی ارزی، عامل کاهش تیراژ تولید

امروز صبح نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های سازه‌گستر و ساپکو به صبحت در مورد فعالیت‌ها در سال جاری، مشکلات و موانع پیش رو و برنامه‌های آینده پرداختند.

گسترش نیوز: نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو امروز با حضور مازیار بیگلو، دبیر انجمن، حسین نجاری، مدیرعامل شرکت ساپکو و معصوم نجفیان،‌ مدیر عامل شرکت سازه‌گستر برگزار شد.

ghetesazan123.jpg

مازیار بیگلو ابتدا در خصوص فعالیت‌های انجمن و مشکلات اساسی اظهار کرد: یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد نابسامانی ارز است که در این مدت باعث کاهش تیراژ تولید شد. لازم به ذکر است که انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تا کنون بیش از ۷۵ جلسه با نهادهای مختلف داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به وزارت صمت، شوراهای تامین استان، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و ... اشاره کرد. پیش از این تمرکز بر روی نقدینگی بود که این تمرکز با هدف حفظ تیراژ انجام شد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تا کنون ۸۵ درصد از مطالبات خودروسازان پرداخت شده است و مابقی نیز در آینده پرداخت خواهد شد.

بیگلو در خصوص فرمول جدید قیمت‌گذاری گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، در سال ۹۷ تمرکز بر روی افزایش قیمت‌ها نیز وجود داشت. پیش از این قیمت‌گذاری در شورای رقابت مورد اعتراض بود و در حال حاضر مبنای قیمت‌گذاری سازمان حمایت از مصرف کننده است. در نهایت با تلاش‌هایی که صورت گرفت، افزایش قیمت قطعه زیر نظر سازمان حمایت از مصرف‌کننده انجام شد. با توجه به این که فرمول قیمت‌گذاری خودرو به پنج درصد کمتر از حاشیه بازار رسید این مورد باعث شد که قیمت‌ خودرو در هفته اخیر تا ۵ میلیون تومان نیز کاهش یباد. اتفاقاتی که در زمینه قیمت‌گذاری افتاده باید در مرداد ماه امسال رقم می‌خورد که به دلیل تعلل‌های گوناگون به دی ماه رسید.

وی برنامه‌های انجمن برای سال ۹۸ را چنین اعلام کرد: در سال ۹۸ قرار است تمرکز بر روی سه مورد قرار گیرد. نخستین مورد مربوط به خودکفایی و و کاهش ضریب ارزبری می‌شود که از بیشترین اهمیت برخوردار است. پس از این مورد باید بر روی افزایش یا حفظ تیراژ تمرکز شود. به عنوان سومین برنامه نیز باید اعلام کرد که در تحریم‌های قبلی با استفاده از واردات بدون ارز توانستیم موانع را دور بزنیم و باید در تحریم‌های جدید نیز امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز فراهم شود تا بتوانیم مواد اولیه را تامین کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها